Η Henkel δημοσίευσε για 22η φορά τον Απολογισμό Αειφορίας που εστιάζει στην υλοποίηση της στρατηγικής για την Αειφορία που παρουσίασε η εταιρεία το 2012. Στον πυρήνα της στρατηγικής αυτής βρίσκεται ο στόχος να πετύχουμε όσο το δυνατόν περισσότερα με λιγότερους πόρους. Η Henkel στοχεύει στον τριπλασιασμό της αποδοτικότητάς της ως προς την κατανάλωση πόρων έως το 2030. Προκειμένου να επιτύχει αυτό το φιλόδοξο στόχο, η Henkel εμπλέκει ενεργά τους εργαζομένους της στην υλοποίηση των προγραμμάτων της στρατηγικής της, ενώ δουλεύει μαζί με τους συνεργάτες της για την προώθηση της Αειφόρου Ανάπτυξης σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας.
Η συγκεκριμένη στρατηγική αναπτύχθηκε στη βάση της δέσμευσης της Henkel να διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στην Αειφόρο Ανάπτυξη. Η εταιρεία πρωτοπορεί με νέες λύσεις στις προκλήσεις που θέτει η Αειφόρος Ανάπτυξη, ενώ συνεχίζει να διαμορφώνει την επιχειρηματική της δραστηριότητα με υπευθυνότητα, διευρύνοντας παράλληλα την οικονομική της κερδοφορία. «Σημειώσαμε σημαντικές επιτυχίες το 2012,» τόνισε η Kathrin Menges, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος Ανθρώπινου Δυναμικού και Πρόεδρος του Συμβουλίου Βιωσιμότητας της Henkel (Executive Vice President Human Resources και Chair of Henkel’s Sustainability Council). «Χάρη σε πολυάριθμα εργαστήρια, προγράμματα και πρωτοβουλίες, οι περίπου 47.000 εργαζόμενοι μας κατανοούν πλέον πλήρως το τι θέλουμε να επιτύχουμε μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Ωστόσο, παρά την πρόοδο που έχουμε σημειώσει, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να καλύψουμε. Με το βλέμμα στην ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για τους περιορισμένους φυσικούς πόρους, πρέπει να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε, καθώς θα συνδυάζουμε βραχυπρόθεσμες απαιτήσεις με μακροπρόθεσμους στόχους.»
Εκτός του ότι προωθεί την ενεργό συμμετοχή των εργαζομένων στη διαδικασία, η Henkel επίσης δούλεψε το 2012 για την ενδυνάμωση της συνεργασίας της με τους εταίρους της κατά μήκος της αλυσίδας αξίας, αναπτύσσοντας, από τη μία, συνεργασία με προμηθευτές, και, από την άλλη, κοινά προγράμματα με πελάτες και εμπόρους λιανικής. Οι Όμιλοι λιανικής παρέχουν στη Henkel εξαιρετικές πλατφόρμες για την πληροφόρηση των καταναλωτών σχετικά με περισσότερο βιώσιμα προϊόντα και τον τρόπο χρήσης τους με περιβαλλοντικά υπεύθυνο τρόπο.
Η επίδοση της Henkel στην Αειφόρο Ανάπτυξη το 2012 αποδεικνύει ότι η εταιρεία εργάζεται διαρκώς για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας. Κατά τα τελευταία 11 χρόνια, έχει μειώσει την κατανάλωση νερού κατά 44%, τη χρήση ενέργειας κατά 43% και το αποτύπωμά της σε απόβλητα κατά 53% ανά μετρικό τόνο παραγόμενου προϊόντος. Κατά την ίδια περίοδο, ο αριθμός των εργασιακών ατυχημάτων μειώθηκε κατά 86%. Οι επιτυχίες αυτές είναι σημαντικά ορόσημα για τη Henkel, ως προς τους μεσοπρόθεσμους στόχους της για το 2015, και στο δρόμο για τον τριπλασιασμό της αποδοτικότητάς της ως προς τη χρήση πόρων έως το 2030.
Η ηγετική θέση της Henkel στην Αειφόρο Ανάπτυξη επιβεβαιώθηκε για μία ακόμα φορά, το 2012. Για παράδειγμα, η Henkel συμπεριλαμβάνεται στο Δείκτη FTSE4Good Index συνεχόμενα εδώ και δώδεκα χρόνια. Το 2012, διακρίθηκε ως ο ηγέτης στον κλάδο της, σύμφωνα με το Δείκτη Dow Jones Sustainability Index, για έκτη συνεχόμενη χρονιά, ενώ της αποδόθηκε ο τίτλος μίας από τις πιο ηθικές εταιρείες παγκοσμίως για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά (World’s Most Ethical Companies).
Στρατηγική για την Αειφόρο Ανάπτυξη 2030
Έως το 2030, η Henkel στοχεύει να χρησιμοποιεί μόνο το ένα τρίτο των πόρων που χρησιμοποιεί σήμερα για κάθε ευρώ από τα έσοδά της. Η εταιρεία προσεγγίζει το στόχο για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος και της ενδυνάμωσης της βιώσιμης κατανάλωσης με τρεις τρόπους: μέσω των προϊόντων, των συνεργατών και των ανθρώπων της. Μέσω της δέσμευσης και της γνώσης τους, όλοι οι σχεδόν 47.000 εργαζόμενοι της Henkel ανά τον κόσμο συμβάλλουν με ουσιαστικό τρόπο στην υλοποίηση της νέας στρατηγικής για την αειφόρο ανάπτυξη. Πέρα από την κύρια δραστηριότητά της να αναπτύσσει και να παράγει καινοτόμα προϊόντα, η εταιρεία σκοπεύει να εμπλέξει τόσο πελάτες και καταναλωτές, όσο και προμηθευτές και βιομηχανικούς χρήστες, ακόμη πιο ενεργά στις προσπάθειές της να προωθήσει την αειφόρο ανάπτυξη σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Την ίδια στιγμή, η Henkel βοηθά τους πελάτες της να μειώσουν και εκείνοι το δικό τους περιβαλλοντικό αποτύπωμα.