Η TÜV AUSTRIA Hellas, ο κορυφαίος Οργανισμός Πιστοποίησης και Επιθεωρήσεων στην Ελλάδα, επαληθεύει σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ISO 14064-1 τους δήμους και τις υπόχρεες επιχειρήσεις της χώρας, που θα πρέπει, με βάση τον Εθνικό Κλιματικό Νόμο (Ν. 4936/2022), από το 2023 και μετά, να καταρτίζουν ετήσιους ισολογισμούς άνθρακα οι οποίοι θα επαληθεύονται από Διαπιστευμένους Φορείς Επαλήθευσης.
Η κλιματική αλλαγή και η υποβάθμιση του περιβάλλοντος αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας. Στην Ελλάδα ψηφίστηκε ο Εθνικός Κλιματικός Νόμος (Ν. 4936/2022) με τον οποίο υιοθετούνται σε εθνικό επίπεδο οι Ευρωπαϊκοί στόχοι επίτευξης κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050 (Green Deal) με ενδιάμεσους στόχους μείωσης κατά 55% το 2030 (Fit for 55) και κατά 80% το 2040 (έτος βάσης το 1990). Σύμφωνα με τον Εθνικό κλιματικό Νόμο, από το Μάρτιο του 2023 και μετά οι Δήμοι και σταδιακά το σύνολο των μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων της χώρας θα πρέπει να καταρτίζουν ετήσιους ισολογισμούς άνθρακα με βάση τα πρότυπα IPCC 2006, GHG Protocol, ISO 14064-1 και να επαληθεύονται από Διαπιστευμένους Φορείς Επαλήθευσης. Οι ισολογισμοί θα πρέπει να εκπονούνται και να επαληθεύονται ετησίως.
Το ISO 14064-1 είναι ένα εθελοντικό πρότυπο πιστοποίησης που παρέχει το πλαίσιο για τον υπολογισμό και την επαλήθευση των GHG. Το ISO 14064-1 καθορίζει αρχές και απαιτήσεις για την ποσοτικοποίηση και την αναφορά εκπομπών και αφαιρέσεων αερίων θερμοκηπίου (GHG) σε επίπεδο οργανισμού (δημοτική αρχή ή επιχείρηση), ενώ περιλαμβάνει απαιτήσεις για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη, τη διαχείριση, την αναφορά και την επαλήθευση του αποθέματος GHG ενός οργανισμού.
Η επαλήθευση εμπεριέχει οφέλη τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους οργανισμούς. Συγκεκριμένα, πέρα από τη συμμόρφωση με τη νομοθεσία, η επαλήθευση αποτελεί τη διασφάλιση των οργανισμών και των καταναλωτών σχετικά με την εγκυρότητα και την ορθότητα των μετρήσεων. Επίσης, με τις πιστοποιήσεις βελτιώνεται το περιβαλλοντικό προφίλ του οργανισμού, το προϊόν διαφοροποιείται και αποκτά συγκριτικό πλεονέκτημα στην αγορά, καλύπτεται η απαίτηση των καταναλωτών για μεγαλύτερη διαφάνεια, ενώ παράλληλα ο καταναλωτής αποκτά εμπιστοσύνη στην παρεχόμενη πληροφορία.