«Ο ΣΔΕ στηρίζει επίσημα το WFA Planet Pledge από τον Σεπτέμβριο του 2021»
Η πρωτοβουλία WFA Planet Pledge που «γεννήθηκε» μέσα από την παγκόσμια έρευνα της WFA “Sustainability and Marketing”, στην οποία πήραν μέρος μέσω του ΣΔΕ και οι Έλληνες marketers, απέκτησε σάρκα και οστά στις αρχές του έτους. Ο ΣΔΕ ένωσε επίσημα τις δυνάμεις του τον περασμένο Σεπτέμβριο με 17 μεγάλα brands και 22 εθνικούς Συνδέσμους σε όλο τον κόσμο και ως partner, δεσμεύτηκε να προωθήσει ενεργά το πλάνο στις εγχώριες επιχειρήσεις και να μοιραστεί την παγκόσμια γνώση με τους marketers που επιθυμούν να οδηγήσουν τις εξελίξεις σε θέματα βιωσιμότητας.
Η αρχή στη χώρα μας γίνεται με δύο μεγάλες εταιρίες από το χώρο του λιανεμπορίου που είναι γνωστές και για τις περιβαλλοντικές τους πρωτοβουλίες τα τελευταία χρόνια. Και έπεται συνέχεια, καθώς ολοένα και περισσότερες εταιρίες-μέλη του ΣΔΕ εντάσσουν τη βιωσιμότητα στη στρατηγική, την επικοινωνία και στον ίδιο τον τρόπο λειτουργίας τους.
Λίγα λόγια για το WFA Planet Pledge
Προκειμένου να ενταχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η βιωσιμότητα στο επιχειρείν και να γίνει το marketing κινητήρια δύναμη για την αλλαγή που απαιτείται, το Planet Pledge ενθαρρύνει και στηρίζει τους CMOs ώστε:
- Να δεσμευτούν στην παγκόσμια καμπάνια Race to Zero
- Να ενισχύσουν την ικανότητα των τμημάτων marketing να ηγηθούν της προσπάθειας αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, προσφέροντας εργαλεία και καθοδήγηση και στις ομάδες τους και στα συνεργαζόμενα agencies
- Να αξιοποιήσουν τη δύναμη της επικοινωνίας και του marketing, προκειμένου να συμβάλλουν στην ανάπτυξη πιο βιώσιμης συμπεριφοράς από τους καταναλωτές
- Να ενισχύσουν τη δημιουργία ενός αξιόπιστου marketing & communication environment, όπου οι ισχυρισμοί περί βιωσιμότητας θα είναι τεκμηριωμένοι
Οι εταιρίες που στηρίζουν το Pledge (signatories) αξιοποιούν τη δύναμη του marketing για να φέρουν αλλαγή, τόσο εσωτερικά όσο και στους καταναλωτές. Δεν πρόκειται για μια θεωρητική προσέγγιση στο μεγάλο αυτό ζήτημα. Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει υπάρχουσες προσπάθειες των μαρκών και των οργανισμών ενώ, επιπλέον, εισάγει νέες ενέργειες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι επικεφαλής των τμημάτων marketing στην προσπάθειά τους για την επίτευξη του net zero.
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία θα ενημερώνει κάθε χρόνο για την πρόοδο που σημειώνεται και θα συνεργαστεί με advertising standards bodies και άλλους stakeholders, προκειμένου ο κλάδος να έχει την κατάλληλη καθοδήγηση για να ενισχύσει την αξιοπιστία των περιβαλλοντικών claims που θα βοηθήσουν τους καταναλωτές να επιλέγουν βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες και να αισθάνονται σίγουροι για τις επιλογές τους.
«Στον ΣΔΕ πιστεύουμε ακράδαντα ότι η βιωσιμότητα είναι ζωτικής σημασίας για τους ανθρώπους, αλλά και για τις μάρκες, καθώς marketing & sustainability συνδέονται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Η βιωσιμότητα αποτελεί διεθνώς βασικό πυλώνα του Better Marketing, για το οποίο εργαζόμαστε τα τελευταία χρόνια. Η σημερινή ανακοίνωση μας χαροποιεί ιδιαίτερα γιατί πρόκειται για δύο εταιρίες που βρίσκονται πάντα κοντά στις πρωτοβουλίες του Συνδέσμου και οι οποίες, με την ανακοίνωσή μας ότι ο ΣΔΕ αναλαμβάνει ενεργό ρόλο, έσπευσαν να ενημερωθούν σχετικά. Ξεκινώντας από διαφορετικές αφετηρίες, καθώς η ΙΚΕΑ είναι και global signatory (Inga IKEA), ενώ η ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ ξεκινά από την Ελλάδα, δύο μήνες μετά κι έπειτα από συζητήσεις, διευκρινίσεις, διάβασμα και κυρίως πάθος από όλους τους εμπλεκόμενους, βρισκόμαστε εδώ με την ανακοίνωση αυτή που μας γεμίζει αισιοδοξία για το αύριο του πλανήτη και δείχνει με τον πλέον έμπρακτο τρόπο ότι η προσπάθεια του ΣΔΕ να φέρει στην agenda των Ελλήνων marketers τις διεθνείς προκλήσεις, βρίσκει πρόσφορο έδαφος και άξιους συμπαραστάτες», δήλωσε η Νερίνα Κομιώτη, Γενική Διευθύντρια του ΣΔΕ.
H Χρυσούλα Αθανασοπούλου, Brand Strategy and Marketing Operations Manager, Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, δήλωσε σχετικά: «Μία βιώσιμη, μία καλύτερη ζωή είναι η βασική υπόσχεση της εταιρίας μας και η κοινή γραμμή σε ό,τι κι αν κάνουμε. Όμως, για να πετύχει, πρέπει πρώτα εμείς οι ίδιοι να δημιουργούμε και να προβάλλουμε έναν πιο βιώσιμο τρόπο λειτουργίας. Εδώ, έρχεται η υποχρέωσή μας ως marketers και ο ρόλος μας να επικοινωνήσουμε τα πλεονεκτήματα πιο βιώσιμων επιλογών.
Η επίσημη υποστήριξη του ΣΔΕ στο Planet Pledge τον περασμένο Σεπτέμβριο μας έδωσε την «ώθηση» που χρειαζόμασταν για να γίνουμε μέρος μιας διεθνούς πρωτοβουλίας για την επίτευξη του μεγάλου αυτού στόχου. Ως υποστηρικτές του Planet Pledge στην Ελλάδα, δεσμευόμαστε καθημερινά ώστε, τόσο οι άνθρωποι και οι συνεργάτες, όσο και οι πελάτες μας, να έχουν τα κατάλληλα εργαλεία και κίνητρα για να υποστηρίξουν τη βιώσιμη στρατηγική μας. Όλοι μαζί γινόμαστε μέρος αυτής της αλλαγής ώστε στο κοντινό μέλλον να δούμε τα ευεργετικά της αποτελέσματα».
«Στην ΙΚΕΑ το 2016 με τη συμφωνία για το Κλίμα στο Παρίσι, όχι μόνο καταλάβαμε ποιο ήταν το διακύβευμα για το περιβάλλον και τον πλανήτη μας αλλά συμπεριλάβαμε σχετικές δράσεις στον στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρίας, ώστε η βιώσιμη ανάπτυξη να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρησιακής μας λειτουργίας. Ήδη από το 2008, ο Όμιλος FOURLIS -στον οποίο ανήκει η ΙΚΕΑ στην Ελλάδα- είναι μέλος του Οικουμενικού Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών της μεγαλύτερης εθελοντικής πρωτοβουλίας για την υπεύθυνη επιχειρηματική δράση. Με στόχο να συμβάλλουμε στην προστασία του περιβάλλοντος και στην αντιμετώπιση και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, εφαρμόζουμε υπεύθυνες πρακτικές στα πλαίσια της συμμόρφωσης που ορίζει ο νόμος. Ως εταιρία μέλος του ΣΔΕ, το να υποστηρίξουμε ενεργά το Planet Pledge στην Ελλάδα, είναι μια απάντηση στην ανάγκη και τη βούλησή μας να κινητοποιηθούμε με όλες μας τις δυνάμεις για την επίτευξη του στόχου. Χαιρόμαστε που όλοι μαζί ενώνουμε τις δυνάμεις μας για τη συν-δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος», δήλωσε η Nατάσα Χρηστοφή, Marketing Manager IKEA.