Χθες η Επιτροπή εγκαινίασε τη δέσμευση υπέρ της βιώσιμης κατανάλωσης, με την οποία οι επιχειρήσεις παροτρύνονται να στηρίξουν τους καταναλωτές στην αναζήτησή τους για πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες. Τον Ιανουάριο του 2021, η Επιτροπή ξεκίνησε την πιλοτική φάση Green Consumption Pledge. Στη διάρκεια του πιλοτικού αυτού έργου, οι επιχειρήσεις κλήθηκαν να μετρήσουν το αποτύπωμα άνθρακά τους και να το μειώσουν.
Στην πιλοτική φάση συμμετείχαν 11 επιχειρήσεις [Ceconomy, Colruyt, Decathlon, Engie, Erste Group, H&M Group, L’Oréal, LEGO, Philips, Renwed και Vėjo projektai (Dancer bus)]. Στη δεύτερη και τελευταία φάση, οι εταιρείες δεσμεύονται να κάνουν ένα ακόμη βήμα και να αυξήσουν την «κυκλικότητα» των δραστηριοτήτων τους (π.χ. χρησιμοποιώντας περισσότερα ανακυκλωμένα ή προερχόμενα από βιώσιμες πηγές υλικά, παράγοντας λιγότερα απορρίμματα, καταναλώνοντας λιγότερη ενέργεια) και/ή να σεβαστούν την κοινωνική βιωσιμότητα σε όλο το μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού (π.χ. καταχώριση προϊόντων με αναγνωρισμένα σήματα).
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης κ. Ντιντιέ Ρεντέρς δήλωσε σχετικά: «Η δέσμευση αυτή αναδεικνύει τον σημαντικό ρόλο που μπορούν να παίξουν οι επιχειρήσεις προχωρώντας πέραν των απαιτήσεων του νόμου και προσφέροντας στους καταναλωτές οικολογικότερες επιλογές. Παροτρύνω τις επιχειρήσεις να προσυπογράψουν, σήμερα κιόλας, τη δέσμευση αυτή». Η δέσμευση για βιώσιμη κατανάλωση ξεκίνησε στο πλαίσιο της φετινής Ευρωπαϊκής Συνόδου Κορυφής των Καταναλωτών, την οποία εγκαινίασε ο Επίτροπος κ. Ρεντέρς με ομιλία του χθες το πρωί. Στη Σύνοδο, πάνω από 800 συμμετέχοντες από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ συζητούν τις προτεραιότητες για το προσεχές έτος και τα επόμενα βήματα στο πλαίσιο του νέου θεματολογίου για τους καταναλωτές.