Στην «A List» του παγκόσμιου περιβαλλοντικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού Carbon Disclosure Project (CDP) βρέθηκε για όγδοη χρονιά η Tetra Pak®, καθώς αναγνωρίστηκε ως ηγέτιδα εταιρεία στην εταιρική διαφάνεια και στη στρατηγική αξιοποίησης δασών.
Βάσει στοιχείων του CDP για τη διαχείριση των δασών το 2023,η Tetra Pak συγκαταλέγεται στο 2% των κορυφαίων εταιρειών που πέτυχαν βαθμολογία «Α», ξεχωρίζοντας ανάμεσα στις 21.000 εταιρείες που αξιολογήθηκαν. Η εταιρεία επίσης υπέβαλε έκθεση για τις δράσεις της για την κλιματική αλλαγή, ενώ για πρώτη φορά, αξιολογήθηκε για τις δράσεις της για την ασφάλεια των υδάτων. Έχοντας καταγράψει βαθμολογία «Α-» και στις δύο κατηγορίες, η Tetra Pak εδραιώνεται ως η μόνη εταιρεία από τη βιομηχανία των χάρτινων συσκευασιών που αποτελεί μέλος της ηγέτιδας ομάδας του CDP.
Η Διακυβερνητική Πλατφόρμα Επιστήμης-Πολιτικής για τη Βιοποικιλότητα και τις Υπηρεσίες Οικοσυστήματος (IPBES) προειδοποιεί ότι η φύση κινδυνεύει όλο και περισσότερο, κυρίως λόγω ανθρώπινων δραστηριοτήτων. Τα παγκόσμια συστήματα τροφίμων είναι βασικός λόγος για τα περιβαλλοντικά προβλήματα, παρά το γεγονός ότι εξαρτώνται άμεσα από τη φύση. Αυτό όμως δεν αφορά μόνο την επισιτιστική ασφάλεια, καθώς έχει εκτιμηθεί ότι περισσότερο από το ήμισυ του παγκόσμιου συνολικού ΑΕΠ – αξίας 44 τρισεκατομμυρίων δολαρίων – εξαρτάται από τη φύση και όσα προσφέρει.
Αναγνωρίζοντας την άμεση ανάγκη για αντιστροφή αυτής της κατάστασης, καθώς και την ανάγκη για εξασφάλιση της ασφάλειας των υδάτων, η Tetra Pak δεσμεύεται να αναλάβει δράση για τη φύση, υποστηρίζοντας την επίτευξη των στόχων του Παγκόσμιου Πλαισίου Βιοποικιλότητας και των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ο Gilles Tisserand, Vice President Climate & Biodiversity της Tetra Pak, δήλωσε σχετικά: «Βασιζόμαστε στη φύση για να μας παρέχει τα απαραίτητα στοιχεία για τη ζωή: από καθαρό αέρα και νερό, έως υλικά αγαθά όπως τα τρόφιμα. Πιστεύουμε ότι εταιρείες όπως η Tetra Pak πρέπει να δράσουν επειγόντως, για να μειώσουν τις επιπτώσεις της αλυσίδας αξίας, να αποκαταστήσουν οικοσυστήματα και να συμβάλουν στον ευρύτερο μετασχηματισμό των συστημάτων τροφίμων. Η προσέγγισή μας για τη φύση συνδέεται στενά με τις φιλοδοξίες μας για το κλίμα, την κυκλικότητα, την κοινωνική βιωσιμότητα και τα συστήματα τροφίμων. Η επίτευξη αυτού του στόχου απαιτεί την ενεργοποίηση ορισμένων παραγόντων σε ολόκληρη την επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένων ανθρώπων και διαδικασιών όπως για παράδειγμα, την ανάπτυξη ικανοτήτων, την επιτήρηση, την υποβολή εκθέσεων και τη γνωστοποίηση στοιχείων. Καθώς έχουμε ως στόχο να πρωτοπορούμε στην εταιρική διαφάνεια, είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που συμπεριλαμβανόμαστε στην A List του CDP σχετικά με τη διαχείριση των δασών, για όγδοη συνεχή χρονιά, καθώς και που είμαστε η μόνη εταιρεία από την βιομηχανία των χάρτινων συσκευασιών που βρίσκεται στη φετινή ηγετική ομάδα του CDP σε όλους τους τομείς που δημοσιοποιήθηκαν.».
Η Sherry Madera, διευθύνουσα σύμβουλος του CDP, δήλωσε: «Συγχαρητήρια σε όλες τις εταιρείες που εξασφάλισαν μια θέση στην Α List του CDP και σε εκείνες τις εταιρείες που ξεκίνησαν ή επιτάχυναν το ταξίδι τους προς την περιβαλλοντική διαφάνεια το 2023. Παρατηρήσαμε αύξηση 24% στις υποβολές εκθέσεων πέρυσι, μια εξέλιξη που για εμάς είναι πολύ ευπρόσδεκτη, αφού μόνο θέτοντας τη δημοσιοποίηση στοιχείων ως βάση, μπορούν οι εταιρείες να δείξουν ότι λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τον ζωτικό ρόλο που διαδραματίζουν για τη διαφύλαξη του μέλλοντος. Η απόκτηση μιας θέσης στην Α List είναι πολλά παραπάνω από μια απλή βαθμολογία. Είναι μια ένδειξη υψηλής ποιότητας εκτενών δεδομένων που επιτρέπουν στις εταιρείες να δουν με ολιστικό τρόπο τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων τους. Επίσης, χρησιμεύει ως βάση για τα σχέδια μετάβασής τους και – κυρίως – τους επιτρέπει να ακολουθήσουν τις φιλοδοξίες τους. Καθώς ο CDP ανεβάζει συνεχώς τον πήχη του τί σημαίνει περιβαλλοντική ηγεσία, το έργο όλων των εταιρειών πρέπει να τιμάται, αλλά να μην σταματά ποτέ. Πρέπει να δούμε τη φιλοδοξία των επιχειρήσεων να εξελίσσεται και να φέρνει θετικό αντίκτυπο στο κλίμα και τη φύση. Αυτό είναι πλέον πιο κρίσιμο από ποτέ.».
Πώς βαθμολογούνται οι εταιρείες;
Ο CDP χρησιμοποιεί μια λεπτομερή και ανεξάρτητη μεθοδολογία για την αξιολόγηση των εταιρειών, κατανέμοντας βαθμολογία Α έως D-, με βάση την πληρότητα της έκθεσης, της ευαισθητοποίησης της εταιρείας, της διαχείρισης των περιβαλλοντικών κινδύνων και την επίδειξη βέλτιστων πρακτικών που σχετίζονται με την περιβαλλοντική ηγεσία, όπως ο καθορισμός φιλόδοξων και ουσιαστικών στόχων. Εκείνοι που δεν αποκαλύπτουν ή παρέχουν ανεπαρκείς πληροφορίες λαμβάνουν βαθμολογία F.
Η βαθμολογία του CDP για τα δάση διεξάγεται μέσω αξιολόγησης τεσσάρων παραγόντων: ξυλεία, παράγωγα που προέρχονται από την κτηνοτροφία των βοοειδών, σόγια και φοινικέλαιο. Για να εξασφαλίσουν μια θέση στην A List, οι εταιρείες πρέπει να λάβουν βαθμολογία «Α» σε τουλάχιστον ένα από αυτά τα δασικά προϊόντα.