Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκφράζει ικανοποίησή για τη σημερινή, τελική έγκριση από τα κράτη μέλη της ΕΕ του αναθεωρημένου κανονισμού για τα πρότυπα εκπομπών CO2 των νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων που θα εισέλθουν στην αγορά της ΕΕ από το 2030. Τα νέα πρότυπα CO2 θα συμβάλουν στην απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών. Αποτελούν έναν ακόμη σταθμό για την υλοποίηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της ΕΕ κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 και την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050.
Ο νέος κανονισμός θα καλύπτει σχεδόν όλα τα φορτηγά, τα αστικά και υπεραστικά λεωφορεία και τα ρυμουλκούμενα. Ο κανονισμός θέτει στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 που θα εφαρμοστούν σταδιακά τις επόμενες δεκαετίες: κατά 45% για την περίοδο 2030-2034, κατά 65% για την περίοδο 2035-2039 και κατά 90% ως το 2040, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.
Σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις είναι ήδη σε εξέλιξη η μετάβαση σε δημόσιες μεταφορές μηδενικών εκπομπών. Για να επιταχυνθεί η μετάβαση αυτή, τα νέα αστικά λεωφορεία πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων κατά 90% ως το 2030. Όλα τα νέα αστικά λεωφορεία θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων ως το 2035.
Τα ενεργειακά αποδοτικότερα ή μηδενικών εκπομπών βαρέα επαγγελματικά οχήματα θα συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και της υγείας των Ευρωπαίων. Θα επιτρέψουν επίσης στην ΕΕ να μειώσει τη ζήτηση για εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα και θα στείλουν ένα σαφές μήνυμα για τη στροφή των επενδύσεων σε καινοτόμες τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών και την προώθηση της ανάπτυξης υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού.
Η νέα νομοθεσία της ΕΕ θα δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και θα τεθεί σε ισχύ προσεχώς.