Η Honda διανύει πλέον την τέταρτη δεκαετία στην παραγωγή υβριδικών οχημάτων, έχοντας παρουσιάσει το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη το 1999 με το επαναστατικό Insight.
Τα επόμενα 25 χρόνια, οι μηχανικοί της Honda ασχολήθηκαν εκτενώς με την τελειοποίηση του συγκεκριμένου τύπου συστήματος κίνησης, με τους καρπούς αυτής της προσπάθειας να είναι ορατοί στην τρέχουσα, πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα των mainstream μοντέλων, και συγκεκριμένα στα Jazz, Civic, HR-V, ZR-V και CR-V, τα οποία διαθέτουν το σύστημα κίνησης δύο κινητήρων e:HEV.
Με γνώμονα το αίσθημα ευθύνης για τη βελτίωση της απόδοσης των οχημάτων προς όφελος της κοινωνίας και της τεχνολογικής καινοτομίας, η Honda βρίσκεται ανέκαθεν στην πρωτοπορία της υβριδικής τεχνολογίας συνεχίζοντας παράλληλα να προσφέρει «την απόλαυση της οδήγησης» στους πελάτες της.
Το πρώτο υβριδικό όχημα παραγωγής της Honda ήταν το Insight, που παρουσιάστηκε το 1999. Εξοπλισμένο με ένα μοναδικό παράλληλο υβριδικό σύστημα Integrated Motor Assist (IMA), αυτό το μοντέλο μπορούσε να επιτύχει συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 3,4 l/100km (κύκλος NEDC). Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 25 ετών, η Honda έχει τελειοποιήσει περαιτέρω τις τεχνολογίες της, αναπτύσσοντας διάφορες υβριδικές αρχιτεκτονικές για διαφορετικές εφαρμογές. Εκτός από το IMA, αυτές περιλαμβάνουν το σύστημα i-MMD (intelligent Multi Mode Drive) με δύο κινητήρες, το οποίο τοποθετείται σε όλη την τρέχουσα ευρωπαϊκή γκάμα των υβριδικών μοντέλων e:HEV της Honda και το απόλυτο σύστημα SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive) με τρεις κινητήρες του NSX.
Η υβριδική τεχνολογία της Honda εφαρμόστηκε με τον καλύτερο τρόπο στις αγωνιστικές πίστες. Η μάρκα επέστρεψε στη Formula 1 ως προμηθευτής κινητήρων το 2015, στην αρχή της εποχής των υβριδικών turbo κινητήρων. Η εταιρεία βελτίωνε σταθερά τη μονάδα ισχύος της και ξεπερνώντας τις ατελείωτες προκλήσεις κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών το 2021 με τον Max Verstappen και την Oracle Red Bull Racing – ήταν η πρώτη φορά από το 1991 που μια μονάδα ισχύος της Honda τροφοδοτούσε το μονοθέσιο του παγκόσμιου πρωταθλητή. Στη συνέχεια η Honda παρείχε τις μονάδες ισχύος της στην ομάδα το 2022 και το 2023, χρονιές στις οποίες κατέκτησε τόσο το πρωτάθλημα οδηγών όσο και το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Σήμερα, τα τελευταία υβριδικά e:HEV μοντέλα της Honda αποτελούν απόδειξη της 25ετούς εξέλιξης, συνεχίζοντας την κληρονομιά των προηγούμενων – για να προσφέρουν εντυπωσιακές επιδόσεις και απόκριση, διατηρώντας παράλληλα ομαλή παροχή ισχύος και εξαιρετική απόδοση χωρίς συμβιβασμούς στην «απόλαυση της οδήγησης».
Ακολουθεί μία λίστα με τα υβριδικά μοντέλα της Honda που κυκλοφόρησαν στην Ευρώπη τα τελευταία 25 χρόνια:
• Insight IMA (1999)
• Civic IMA (2003)
• Civic Hybrid (2006)
• Insight (2009)
• CR-Z (2010)
• Jazz Hybrid (2011)
• NSX (2016)
• CR-V Hybrid (2018)
• Jazz e:HEV (2020)
• HR-V e:HEV (2021)
• Civic e:HEV (2022)
• ZR-V (2023)
• CR-V e:HEV / e:PHEV (2023)