Με επενδύσεις που ξεπέρασαν τα 5,5 εκατ. ευρώ η Μαρινόπουλος Α.Ε. περιόρισε σημαντικά το ενεργειακό της «αποτύπωμα» κατά το εννεάμηνο του 2013, έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.
Ειδικότερα, η αλυσίδα μείωσε την κατανάλωση ενέργειας κατά 15.365.156 ΚWh σε 181 καταστήματα του δικτύου της και, συγχρόνως, για το ίδιο χρονικό διάστημα περιόρισε τις εκπομπές CO2 κατά 11.923 tn, που αντιστοιχούν σε φύτευση 918.099 δέντρων ή σε 18.362 στρέμματα δάσους.
Η εταιρία, συνεπής στις περιβαλλοντικές της δεσμεύσεις, προχώρησε το 2013 σε σειρά στοχευμένων επενδύσεων, που συνέβαλλαν στην εξοικονόμηση ενέργειας και επικεντρώθηκαν στους εξής τομείς:
ΨΥΚΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
• Επένδυση της τάξεως του 1.500.000€ στις ψυκτικές εγκαταστάσεις
• Αντικατάσταση των υφιστάμενων ψυγείων των καταστημάτων με χαμηλότερης κατανάλωσης.
• Τοποθέτηση τζαμιών στα ψυγεία για να περιοριστεί η κατανάλωσή τους
• Χρήση οικολογικών ανεμιστήρων και inverter στο ψυχροστάσιο, ώστε να επιτευχθούν σημαντικές μειώσεις στην απαιτούμενη ενέργεια.
• Τοποθετήθηκαν 300 αυτόνομες– χαμηλής κατανάλωσης – καταψύξεις αντικαθιστώντας τον παλαιό εξοπλισμό. Παράλληλα, τοποθετήθηκαν νέα ψυγεία συντήρησης ενεργειακής κλάσης Α και τζάμια συνολικού μήκους 500 μέτρων προβολής χώρου πώλησης.
ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ
• Επένδυση της τάξης των 400.000€ στο φωτισμό των καταστημάτων.
• Αντικατάσταση του φωτισμού των καταστημάτων με νέους λαμπτήρες LED χαμηλής κατανάλωσης. Συνολικά τοποθετήθηκαν 7.000 λαμπτήρες LED.
ΆΕΡΓΟΣ ΙΣΧΥΣ
• Επένδυση της τάξης των 150.000€.
• Τοποθέτηση συστημάτων αντιμετώπισης της άεργου ισχύος με αποτέλεσμα τη μείωση των απωλειών ηλεκτρικής ενέργειας.
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
• Εφαρμογή της πολιτικής της εταιρείας που συνίσταται σε διαρκή ενημέρωση και εκπαίδευση του προσωπικού στη σωστή διαχείριση των εγκαταστάσεων με γνώμονα την εξοικονόμηση ενέργειας.
ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΕΙΣ
• Επένδυση της τάξης των 3.500.000€.
• Όλες οι προαναφερόμενες ενέργειες πέρα από την εφαρμογή τους ξεχωριστά σε κάθε κατάστημα εφαρμόζονται και στο πλαίσιο των ανακαινίσεων των καταστημάτων της Μαρινόπουλος Α.Ε. όπου πέρα από τη ριζική αλλαγή του εμπορικού μοντέλου οδηγούν σε σημαντικά χαμηλότερη ενεργειακή κατανάλωση.
• Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις του υπερμάρκετ Carrefour Αμαρουσίου στο εμπορικό κέντρο AVENUE και των καταστημάτων στα Ιωάννινα και το Άργος όπου μετά την ανακαίνιση πέρα από την εντελώς νέα εμπειρία αγορών που προσφέρεται πλέον στον Έλληνα καταναλωτή επιτεύχθηκε εξοικονόμηση της τάξης του 25% με 30%.
«Στη Μαρινόπουλος Α.Ε. η Κοινωνική Υπευθυνότητα δεν αποτελεί συμπληρωματική πολιτική στη δραστηριοποίηση της εταιρίας, αλλά έναν σημαντικό πυλώνα πάνω στον οποίο δομήσαμε την εταιρία από την ίδρυσή της. Ο σεβασμός προς το περιβάλλον αποτελεί μία σημαντική όψη αυτής της δέσμευσης, συνεπώς επενδύουμε διαχρονικά στην αειφόρο ανάπτυξη και ένα βιώσιμο αύριο» τόνισε η κα Αγγελική Μοτσάκου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Μαρινόπουλος Α.Ε.