Η Κωτσόβολος, μια εταιρεία με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα και σταθερή παρουσία στην ελληνική αγορά τα τελευταία 65 χρόνια, διαθέτει ισχυρό αίσθημα κοινωνικής ευθύνης. Στόχος της είναι να στέκεται δίπλα στις κοινωνίες που δραστηριοποιείται. Οι αυξανόμενες ανάγκες, αλλά και οι προσδοκίες της κοινωνίας στην Ελλάδα τού σήμερα είναι εκείνοι οι παράγοντες που δημιούργησαν την ανάγκη συστηματοποίησης των υπαρχουσών δραστηριοτήτων της εταιρείας στο χώρο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης κάτω από την έννοια του «πράττειν».
Για την Κωτσόβολος το «πράττειν», απαρέμφατο του ρήματος «πράττω», σημαίνει να ενεργεί θετικά για θέματα που αφορούν σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: την Κοινωνία, το Περιβάλλον, την Αγορά, τον Άνθρωπο.
Στο πλαίσιο της στήριξης της κοινωνίας, με έμφαση στο «παιδί», η εταιρεία έχει επιλέξει τη στρατηγική συνεργασία και υποστήριξη των Μη Κυβερνητικών Οργανισμών «Το Χαμόγελο του Παιδιού», «Κάνε μια Ευχή Ελλάδος (Make A Wish)» και «H Κιβωτός του Κόσμου», οι οποίοι αποτελούν και τη βασική τριάδα των κοινωνικών της εταίρων.
Oι δράσεις του 2015
Οι ενδεικτικές δράσεις μέσα στο 2015 που πραγματοποίησε η Κωτσόβολος φανερώνουν την αφοσίωσή της στην κατεύθυνση του «παιδιού». Στην προσπάθεια στήριξης ενός από τους βασικούς της κοινωνικούς εταίρους, «Το Χαμόγελο του Παιδιού», βρίσκεται συνοδοιπόρος του «Οδυσσέα», του πρώτου κινητού εργαστηρίου Ενημέρωσης, Εκπαίδευσης και Τεχνολογίας για παιδιά στην Ελλάδα, συμμετέχοντας στο ταξίδι που πραγματοποιεί ανά τη χώρα.
Παράλληλα, για τρίτη χρονιά, η εταιρεία στήριξε έμπρακτα το Make-A-Wish, μεταξύ άλλων, με τη δράση του Μαραθωνίου. Οι εθελοντές δρομείς της Κωτσόβολος για 3η χρονιά συμμετείχαν στους αγώνες των 5 χλμ., των 10 χλμ., αλλά και στη διαδρομή του Κλασικού Μαραθωνίου της Αθήνας, με τη φανέλα του Οργανισμού Make-A-Wish (Κάνε μία Ευχή Ελλάδος). Η εταιρεία προσέφερε στον Οργανισμό επιπλέον ενίσχυση για τη συμμετοχή του κάθε δρομέα της, που το έργο χρήζει διεθνούς αναγνώρισης, καθώς στηρίζει παιδιά που πάσχουν από σοβαρές ασθένειες υγείας με το «όπλο της ευχής».
Επιπλέον, με τη δύναμη του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας και με αφορμή την έναρξη της σχολικής περιόδου, η εταιρεία και οι εργαζόμενοί της κινητοποιήθηκαν για τρίτη συνεχή χρονιά, συνεχίζοντας μια πράξη κοινωνικής ευαισθησίας προς τα παιδιά. Όλοι μαζί κατάφεραν να «γεμίσουν μια Κιβωτό με σχολικά», συλλέγοντας μισό τόνο σχολικά είδη, δίνοντας έτσι μεγάλη χαρά στα παιδιά της Οργάνωσης.
Επιπρόσθετα των τριών βασικών κοινωνικών εταίρων, διαχρονικά, η Κωτσόβολος ανταποκρίνεται στο κάλεσμα διαφόρων φορέων που έχουν πάρει πρωτοβουλίες κοινωνικού χαρακτήρα, με αποκορύφωση την «Ημέρα Καλής Πράξης». Μία ημέρα προσφοράς, κατά τη διάρκεια της οποίας ομάδες εργαζομένων από όλη τη χώρα βοηθούν στην υλοποίηση ενός καλού σκοπού για την περιοχή τους.
Με τη γλώσσα των αριθμών
Οι αριθμοί δίνουν τη δική τους βαρύτητα στον αντίκτυπο της κοινωνίας: μέσα σε ένα χρόνο, το 2015, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 75 δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα σε όλη την επικράτεια, με πρωταγωνιστή την «Ημέρα Καλής Πράξης».
Πέρυσι, συνολικά 59 ομάδες εργαζομένων και 1.050 εθελοντές της Κωτσόβολος σχεδίασαν και υλοποίησαν 53 πράξεις σε 30 περιοχές ανά την Ελλάδα. Ενδεικτικά, τρία μεγάλα καταστήματα -των Βριλησσίων, της Αγίας Παρασκευής και του Γέρακα- συμμετείχαν με εθελοντική εργασία και υλικοτεχνική κάλυψη στις ανάγκες των εργαστηρίων του Κέντρου Αποκατάστασης Παιδιών με σύνδρομο Down, «Μαργαρίτα». Δείγμα από το εύρος των δράσεων των εθελοντών της Κωτσόβολος το 2014 με έμφαση στο «παιδί» είναι η κοινή ενέργεια των καταστημάτων The Mall Athens, Avenue εντός Carrefour, Βριλησσίων, Αγίας Παρασκευής και Ψυχικού, που δώρισαν είδη καθημερινής φροντίδας και ανέλαβαν την ψυχαγωγία των παιδιών του «Αναρρωτήριου Πεντέλης»-Μονάδα Φροντίδας Παιδιού, αλλά και του καταστήματος Αλίμου εντός Carrefour, που επίσης προσέφερε είδη πρώτης ανάγκης και κατόπιν πέρασαν όμορφες στιγμές με τα παιδιά της «Παιδόπολης Αγίου Ανδρέα Αλίμου». Παράλληλα, η ομάδα του Μενιδίου συγκέντρωσε και, με συγκίνηση, δώρισε παιχνίδια σε παιδιά απόρων οικογενειών. Την ίδια χρονιά, σημαντική στην όλη προσπάθεια στάθηκε και η δράση της ομάδας εθελοντών των Κεντρικών Γραφείων της εταιρείας, που διοργάνωσε μια ημέρα χαράς με πολλές δραστηριότητες, φαγητό και ψυχαγωγία για τα παιδιά και τους γονείς του Συλλόγου Προστασίας Αγέννητου Παιδιού «Η Αγκαλιά».
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι εθελοντές απ’ όλες τις δράσεις περιγράφουν την εμπειρία ως μοναδική, που τους γεμίζει υπερηφάνεια, ενώ εσωτερική έρευνα για την αξιολόγηση των ενεργειών εσωτερικής επικοινωνίας φανερώνουν ότι είναι επιθυμία των εργαζομένων της Κωτσόβολος να υποστηρίζουν οργανώσεις που επικεντρώνονται στο παιδί και την οικογένεια, καθώς έτσι έχουν την ευκαιρία να συνεισφέρουν με αμεσότητα και να προσφέρουν μια αισιόδοξη διάσταση στη ζωή τους, διευκολύνοντάς την. Όλοι οι εργαζόμενοι είναι σε εγρήγορση για την ανακοίνωση της επόμενης «Ημέρας Καλής Πράξης» του 2016.
Με αυξημένη αντίληψη της κοινωνικής ευθύνης, η Κωτσόβολος συνεχίζει να χαρίζει καθημερινά τεχνολογικές λύσεις σε χιλιάδες σπίτια. Την ίδια στιγμή, στηρίζει και δεσμεύεται απέναντι στην ελληνική οικογένεια, τιμώντας την εμπιστοσύνη της, ενώ προσφέρει έμπρακτα ακόμα περισσότερα, ανταποδίδοντας το καλύτερο δυνατό στην ελληνική κοινωνία και τα παιδιά.
Αναδημοσίευση από το Τεύχος 54 του CSR Review.