Σταθερά προσανατολισμένη σε δράσεις που ενισχύουν την ΕΚΕ, η εταιρία Chiquita, επενδύει σε βιώσιμες πρακτικές με σεβασμό τόσο στον καταναλωτή όσο και στο περιβάλλον, όπως αποκαλύπτει μέσα από την συνέντευξή του, ο Νίκος Στεφανίδης, Country Manager Greece, Cyprus, Balkans της Chiquita Ελλάδος.
-Ποια είναι η φιλοσοφία της Chiquita όσον αφορά την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την Αειφορία τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς;
Είμαστε μια εταιρεία αφοσιωμένη στο πνεύμα της ευημερίας και της ανταπόδοσης και για μας η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη δεν είναι μια ξεχωριστή και ανεξάρτητη λειτουργία, αλλά μια πρακτική που έχουμε υιοθετήσει σε όλες τις καθημερινές μας δραστηριότητες. Θέλοντας να προσφέρουμε στους καταναλωτές την υψηλότερη ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών πρέπει να αποδίδουμε με σταθερότητα σε βάθος χρόνου και να χτίσουμε γερές βάσεις για το μέλλον. Για να γίνει αυτό χρειάζεται ένα πραγματικά βιώσιμο και υπεύθυνο επιχειρηματικό μοντέλο. Ο σεβασμός του περιβάλλοντος και η προστασία των φυσικών πόρων, η έμπρακτη υποστήριξη των κοινοτήτων στις οποίες δραστηριοποιούμαστε και πάνω απ’όλα οι εργαζόμενοί μας βρίσκονται στο επίκεντρο όλων των δραστηριοτήτων μας. Παράλληλα μέσα από τη συνεργασία η εταιρεία μας προσπαθεί να μετατρέψει κάθε πρόκληση σε ευκαιρία επένδυσης για ένα βιώσιμο μέλλον και το κάνουμε όχι μόνο με αίσθηση ακεραιότητας και ταπεινότητας αλλά και με ισχυρή δέσμευση για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και προοπτική.
-Ποια στρατηγική ακολουθεί η Chiquita όσον αφορά την πρακτικής της δημοσίευσης Απολογισμών ΕΚΕ;
Από την αλλαγή του ιδιοκτησιακού μας καθεστώτος το 2015 η εταιρεία μας δημοσιεύει απολογισμό Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και Βιωσιμότητας, καταγράφοντας όλα τα ζητήματα ΕΚΕ και βιωσιμότητας που διέπουν τη λειτουργία της. Μέσα από τον απολογισμό μας παρουσιάζουμε τις κύριες πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που έχουμε πραγματοποιήσει με βάση τρεις κύριους πυλώνες, το “Behind the Blue Sticker”, το “Being a Good Neighbour” και το “For the Greater Good” που χαρτογραφούν τις δράσεις μας σχετικά με τη βιώσιμη διαχείριση των καλλιεργειών και το συνολικό αποτύπωμα της εταιρείας, την υποστήριξη των τοπικών κοινωνιών και τέλος, δράσεις που προάγουν τη βιωσιμότητα και την ευημερία της βιομηχανίας μπανάνας συνολικά. Ο επόμενος απολογισμός μας αναμένεται να δημοσιευτεί στις αρχές του 2019.
-Εξετάζει και η ελληνική θυγατρική την δημοσίευση αυτόνομου Απολογισμού;
Κάτι τέτοιο δεν είναι στα σχέδιά μας, δεδομένου ότι οι δράσεις βιωσιμότητας πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο στις χώρες παραγωγής της μπανάνας και δεν υπάρχει επαρκής δραστηριότητα σε τοπικό επίπεδο που να δικαιολογεί την ύπαρξη ξεχωριστού απολογισμού.
-Ποιες δράσεις ΕΚΕ προγραμματίζετε για τους επόμενους μήνες;
Μια καμπάνια για την οποία είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι είναι αυτή του Pink Sticker, την οποία στηρίζουμε ένθερμα κάθε χρόνο και στην οποία ενώνουμε τις δυνάμεις μας με διάφορες οργανώσεις σε όλο τον κόσμο για τη μάχη κατά του καρκίνου του μαστού. Σε αυτό το πλαίσιο, κάθε Οκτώβριο εκατομμύρια μπανάνες Chiquita σε όλο τον κόσμο αλλάζουν εμφάνιση και φορούν ένα ειδικό ροζ αυτοκόλλητο, με στόχο να δοθεί έμφαση σε αυτό το τόσο ευαίσθητο ζήτημα που μας αφορά όλους.
Επίσης, μέσα στους πρωταρχικούς στόχους μας κάτω από τον πυλώνα “Behind the Blue Sticker” είναι να αναβαθμίσουμε έως το 2020 το 76% των καλλιεργειών που χρησιμοποιούμε, με το τρέχον ποσοστό να βρίσκεται στο 39% των συνολικών καλλιεργειών μας. Ακόμη ένας στόχος μας είναι να εξασφαλίσουμε ότι καμία μπανάνα δεν πετάγεται και ότι όλες, ακόμη και αυτές που δεν πωλούνται στη λιανική, διοχετεύονται στην αγορά σε κάποια άλλη, επεξεργασμένη μορφή, π.χ. πουρές μπανάνας. Τέλος, σε επίπεδο τοπικών κοινωνιών στις χώρες παραγωγής μπανάνας σκοπεύουμε μέσα στο 2019 να αυξήσουμε τα σχολεία τα οποία υποστηρίζουμε σε επίπεδο υλικοτεχνικού εξοπλισμού και αναβάθμισης υποδομών σε 100, από 15 που ήταν όταν ξεκινήσαμε το πρόγραμμα το 2016.
-Θεωρείτε πως η ΕΚΕ μπορεί να αποτελέσει πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος;
Αναμφίβολα, οι επιχειρήσεις που επενδύουν στην ΕΚΕ «αγγίζουν» περισσότερο τους καταναλωτές και ξεχωρίζουν στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι. Επιπλέον, το ότι οι επιχειρήσεις είναι «responsible oriented» τους επιτρέπει να ηγούνται στο περιβάλλον που δραστηριοποιούνται, γεγονός που δείχνει ότι η υπευθυνότητα αντιμετωπίζεται πράγματι ως πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, καθώς προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκάστοτε επιχείρηση, αξία που σχετίζεται πρωτίστως με την εταιρεία και δευτερευόντως αξία που αφορά τον καταναλωτή. Βλέπουμε ολοένα και περισσότερο στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον ότι μια επιχείρηση, για να μπορέσει να επιτύχει υψηλότερα επίπεδα ανάπτυξης και να βελτιώσει την οικονομική της θέση θα πρέπει πρώτα να αυξήσει το κοινωνικό της μέρισμα και να αναδείξει το κοινωνικό της προφίλ. Δράσεις που προωθούν την ευημερία των εργαζομένων, την προστασία του περιβάλλοντος και τη δημιουργία ανταποδοτικών οφελών για το κοινωνικό σύνολο δεν είναι πλέον απλώς μάρκετινγκ, αλλά ενισχύουν την αξία της εταιρείας και αποτελούν προστιθέμενη αξία για το “οικοσύστημα” της επιχείρησης.
Ποιος είναι ο Νίκος Στεφανίδης
Κάτοχος πτυχίου Bachelor σε Διοίκηση & Μάρκετινγκ από το Αμερικανικό Κολλέγιο Αθηνών. Κάτοχος μεταπτυχιακού ΜΒΑ Διοίκησης επιχειρήσεων με ειδίκευση στο Διεθνές εμπόριο από το Frank G. Zarb School of Business της Νέας Υόρκης.
Έχει εργαστεί σε θέσεις ευθύνης στους τομείς πωλήσεων, μάρκετινγκ, μεταφορών/διακίνησης & αποθήκευσης για ένα ευρύ φάσμα πολυεθνικών εταιριών παραγωγής & εμπορίας καταναλωτικών ειδών, όπως Wella Ελλάς, Cadbury Ελλάς, Bolton Group – Softex Ελλάς.
Από το 2008 εργάζεται στην εταιρία Chiquita Ελλάδας όπου και ανέλαβε τη διεύθυνση λειτουργίας της το 2015 για τις αγορές της Ελλάδας, Κύπρου, Βαλκανίων.