Οι μεγάλοι νικητές του ελληνικού λιανεμπορίου

Με πρωταγωνιστές την Πλαίσιο Computers, που τιμήθηκε με το βραβείο Retailer of the Year και τον Λεωνίδα Βρεττάκο της ΑΒ Βασιλόπουλος, που απέσπασε τη διάκριση του Retail Manager της χρονιάς, ολοκληρώθηκε η Τελετή Απονομής των Lighthouse RetailΒusiness Awards 2014, της 13ης διοργάνωσης του πιο σημαντικού και καταξιωμένου θεσμού για το Λιανεμπόριο και τη Βιομηχανία.

Για ακόμη μια χρονιά η μεγάλη γιορτή του Ελληνικού Λιανεμπορίου και της Βιομηχανίας έλαβε χώρα στο Metropolitan Expo, αποδεικνύοντας πως ο κλάδος είχε, έχει και θα έχει πάντα λόγους και αφορμές για να αισιοδοξεί και να γιορτάζει. Η φετινή διοργάνωση, με κεντρικό μήνυμα «Το Retail οδηγεί τις Εξελίξεις», στάθηκε ξανά στο πλευρό των ανθρώπων και των επιχειρήσεων που οδηγούν τον κλάδο συνεχώς μπροστά, τιμώντας, αναδεικνύοντας και επιβραβεύοντας όσους ξεχώρισαν στην αγορά το 2014, παρουσία περισσότερων από 800 στελεχών της αγοράς του Λιανεμπορίου, της Βιομηχανίας και της Επικοινωνίας, καθώς και εκπροσώπων του πολιτικού και δημοσιογραφικού κόσμου.

Οι μεγάλες διακρίσεις απονεμήθηκαν, όπως σημειώθηκε, σε Πλαίσιο Computers και Λεωνίδα Βρεττάκο της ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ οι Μαρινόπουλος / ΜcCann Erickson διακρίθηκαν για την καμπάνια «100άρι στον Μαρινόπουλο», στην κατηγορία Retail Campaign, όπου υπήρχε ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός στη φετινή διοργάνωση από άποψη υποψηφιοτήτων.

Βραβεία έλαβαν, επίσης, οι ΑΒ Βασιλόπουλος / 52 Εβδομάδες, 52 δράσεις σίτισης και φροντίδας σε όλη την Ελλάδα (CSR Retail Strategy), Paul / Πλατεία Συντάγματος, (Retail Store – Εστίαση), Intersport / Νέα Ερυθραία (Retail Store – Ένδυση / Υπόδηση), WIND / Λ. Κηφισίας, Μαρούσι (Retail Store – Ηλεκτρικά & Ηλεκτρονικά Είδη), ΑΒ Βασιλόπουλος / Ελληνικό (Retail Store – Super Market) και www.mediamarkt.gr / Media Markt (E – Retailer).

Προμηθευτές της χρονιάς, με βάση την έρευνα που πραγματοποίησαν για ακόμη μια φορά, αποκλειστικά για το περιοδικό RetailBusiness και την DIRECTION, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Πατρών, αναδείχθηκαν οι Mondelez Hellas (Food & Drink), MEΓΑ Α.Ε. (Non Food), LG Electronics Hellas (Λευκές και Μαύρες Συσκευές) και MLS ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ (Τεχνολογία).

Ακόμη, Τιμητικό Βραβείο δόθηκε στoν Πρόεδρο του ΣΕΛΠΕ, Αντώνη Μακρή, για την πολυετή προσφορά του στο ελληνικό λιανεμπόριο και τα 25 χρόνια συμμετοχής του στον ΣΕΛΠΕ. Επίσης, μαζί με την Ελληνική Εταιρεία Logistics (ΕΕL) ο θεσμός απένειμε στον ΣΕΒ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών) Τιμητικό Βραβείο «Στρατηγικής Συνεργασίας», για την πολύτιμη και δημιουργική συμβολή του στην ανάπτυξη των Logistics στην Ελλάδα.

Το Retail ετοιμάζει την επόμενη ημέρα

Στον εναρκτήριο χαιρετισμό του ο Βαγγέλης Παπαλιός, Εκδότης του περιοδικού RetailBusiness, αφού καλωσόρισε τους προσκεκλημένους, τόνισε πως οι βραβευθέντες από τη φετινή διοργάνωση του θεσμού αποδεικνύουν πως το ελληνικό Λιανεμπόριο όχι μόνο είναι ισχυρό αλλά και «οδηγεί τις εξελίξεις»! «Είναι σαφές, άλλωστε, πως αυτήν τη στιγμή το Λιανεμπόριο στην Ελλάδα αποτελεί τον κλάδο που προετοιμάζει πιο δυναμικά από οποιονδήποτε άλλο, τη μετάβαση στην επόμενη ημέρα», ανέφερε χαρακτηριστικά, προχωρώντας σε μια σύντομη αναφορά των επιχειρηματικών εξελίξεων που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στην αγορά λιανικής της χώρας μας.

Επίσης, ο κ. Παπαλιός αναφέρθηκε στις πολιτικές εξελίξεις και τόνισε πως οι εκπρόσωποι του πολιτικού κόσμου, από όλες τις παρατάξεις, πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. «Πρέπει να καταλάβουν πως δεν πρέπει να χαθεί τίποτα από όσα έχουμε καταφέρει, δεν πρέπει να αλλάξει το όποιο θετικό κλίμα είχε διαμορφωθεί και ότι η Ανάπτυξη μπορεί να έρθει μόνο μέσα από τις επιχειρήσεις», τόνισε, για να σημειώσει ακόμη πως απαραίτητη συνθήκη για το τελευταίο σκέλος είναι να αντιμετωπίσει το κράτος σαν προτεραιότητα όσα -αυτονόητα όπως τα χαρακτήρισε- του ζητούν οι επιχειρήσεις. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Παπαλιός έκανε λόγο για «σταθερό, δίκαιο και διαφανές σύστημα φορολογίας, απλούστερες διαδικασίες στη λειτουργία και στην έναρξη των επιχειρήσεων, λιγότερα μέτρα λιτότητας προκειμένου να αυξηθεί η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, σοβαρή στήριξη των τραπεζών και ενθάρρυνση δράσεων που οδηγούν στην εξωστρέφεια και την καινοτομία».

Εξαιρετικά τιμητικό βραβείο

Ο Γιώργος Γεράρδος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Πλαίσιο Computers, που 12 χρόνια μετά την προσωπική του διάκριση σαν Retail Manager το 2002 στην πρώτη διοργάνωση του θεσμού είδε την εταιρεία του να τιμάται με την κορυφαία διάκριση του Retailer of the Year 2014 στο ορόσημο των 45 ετών πορείας της, σημείωσε: «Ευχαριστώ θερμά, αρχικά τον Βαγγέλη Παπαλιό και την ομάδα της Direction για αυτό το εξαιρετικά τιμητικό βραβείο. Η συγκεκριμένη διάκριση συμπίπτει με τα 45 χρόνια από τη δημιουργία της εταιρείας μας. Η πορεία μας πριν από 45 χρόνια ξεκίνησε με ένα κατάστημα μόλις 14 τετραγωνικών μέτρων και σήμερα είμαστε μια εξαιρετική ομάδα, που απαριθμεί 1.200 περίπου μέλη. Το λιανεμπόριο είναι στο αίμα μας. Και μιλάω για το λιανεμπόριο όχι μόνο με την τυπική του μορφή, αυτή των καταστημάτων. Είμαστε από τους πρώτους που επένδυσαν και εξακολουθούν να το πράττουν συστηματικά στην omni channel προσέγγιση. Σκεφτείτε πως το 1995 το Πλαίσιο έγινε η πρώτη εταιρεία που εισήγαγε τις πωλήσεις μέσω καταλόγων και τηλεφωνικού κέντρου και το 1999 ήμασταν οι πρώτοι που ξεκινήσαμε αυτή τη διαδικασία στο διαδίκτυο».

Τιμή και ηθική ικανοποίηση

Με τη διάκριση του Retail Manager για το 2014 τιμήθηκε ο Λεωνίδας Βρεττάκος, Chief Operating Officer της ΑΒ Βασιλόπουλος. Την απονομή του βραβείου έκανε ο Κωστής Παπαδόπουλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Lighthouse, η οποία ήταν φέτος για δεύτερη συνεχή χρονιά χορηγός τίτλων των βραβείων. Ο κ. Παπαδόπουλος χαρακτήρισε μεγάλη τιμή για τη Lighthouse να αποτελεί για δεύτερη συνεχή χρονιά το χορηγό τίτλου της διοργάνωσης και στο σύντομο χαιρετισμό του μίλησε για το στοιχείο που -όπως είπε- θα απασχολήσει στο άμεσο μέλλον τους retailers, το omni channel marketing, που αναμένεται να δημιουργήσει ανακατατάξεις. «Το Omni Channel Marketing είναι βέβαιο πως βρίσκεται προ των πυλών, καθώς ο σημερινός καταναλωτής βρίσκεται διαρκώς online και on the go και κάνει έρευνα χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα κανάλια, οπότε πριν καταλήξει στην πολυπόθητη αγορά, θα περάσει από όλα τα συγκεκριμένα κανάλια. Μοιραία οι εταιρείες που στο άμεσο μέλλον θα ξεχωρίσουν είναι αυτές που θα έχουν επιτύχει την «ενορχήστρωση» όλων των ανωτέρω καναλιών, προσαρμόζοντας όλα τους τα διαθέσιμα εργαλεία (eshop, καμπάνιες, φυσικό προϊόν, προβολικές ενέργειες, κατάστημα, digital signage), ώστε να «αγκαλιάσουν» τον πελάτη, τις απαιτήσεις αλλά και τις ανάγκες του», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του ο Λεωνίδας Βρεττάκος ανέφερε: «Είναι μεγάλη μου τιμή το συγκεκριμένο βραβείο, βλέποντας και ποιους είχα συναγωνιστές, ορισμένους “γίγαντες” του ελληνικού λιανεμπορίου, για τους οποίους αισθανόμουν δέος όταν ήμουν μικρότερος. Θέλω να πω, προσωπικά, ένα μεγάλο ευχαριστώ πρώτα στον Κώστα Μαχαίρα, γιατί ήταν ο δάσκαλός μου και έχει πάρει κι εκείνος τόσα βραβεία, καθώς είναι ένας από τους καλύτερους μάνατζερ που έχει περάσει από την Ελλάδα. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τους 12.000 υπαλλήλους της ΑΒ, γιατί χάρη σε αυτούς βρισκόμαστε εδώ. Και αναφερόμαστε, συνολικά, σε 50.000 άτομα περίπου, αν υπολογίσουμε και τις οικογένειές τους. Επίσης, ένα μεγάλο ευχαριστώ από καρδιάς σε όλους τους συνεργάτες μου, καθώς με έχουν βοηθήσει σημαντικά. Το βραβείο αυτό αποτελεί ηθική ικανοποίηση για μένα, καθώς βρίσκομαι πολλά χρόνια σε αυτή τη δουλειά. Έχω ξεκινήσει από πολύ χαμηλά και κατάφερα να φτάσω στο σημερινό επίπεδο.  Όσοι με ξέρουν, αυτό που θέλω να τους εγγυηθώ είναι πως θα συνεχίσω με την ανθρωπιά, την ηθική, τους χαμηλούς τόνους και τις αξίες που μου έμαθαν οι γονείς μου και στην υπόλοιπη καριέρα μου, όσο φυσικά με κρατούν οι δυνάμεις και μου εμπιστεύονται αυτή τη θέση και δεν πρόκειται να τις παραβώ για κανένα λόγο. Τα χρήματα και οι θέσεις φεύγουν, οι άνθρωποι είναι αυτοί που μένουν».

Η διοργάνωση

Τα Lighthouse RetailBusiness Awards 2014 διοργανώθηκαν από την Direction και το περιοδικό RetailBusiness και τελούσαν, όπως κάθε χρονιά, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Διοργανώθηκαν σε συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου και το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, ενώ η KPMG Ορκωτοί Ελεγκτές Α.Ε. αποτέλεσε για 9η συνεχή χρονιά τον ελεγκτικό φορέα της διοργάνωσης, διασφαλίζοντας την εγκυρότητα της διαδικασίας.

Μάλιστα, θα πρέπει να σημειωθεί πως για ακόμη μια χρονιά η διοργάνωση των Βραβείων ήταν ανθρακικά ουδέτερη. Πιο συγκεκριμένα, η Green Evolution υπολόγισε τις σχετικές εκπομπές σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο GreenHouse Gas Protocol. Αυτές τις αντιστάθμισε πλήρως, σύμφωνα με τους κανόνες του σχήματος πιστοποίησης CO2 Neutral Seal, με δικαιώματα άνθρακα επαληθευμένα βάσει του προτύπου Verified Carbon Standard, εκδίδοντας και το σχετικό πιστοποιητικό. Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για την έκτη συνεχή χρονιά που η διοργάνωση είναι ανθρακικά ουδέτερη, ενώ το ίδιο ισχύει τα τελευταία δυο χρόνια και για το site www.retailawards.gr.

Χορηγός τίτλου των βραβείων ήταν για δεύτερη συνεχή χρονιά η Lighthouse, ενώ τη διοργάνωση στήριξαν, επίσης, οι Creative Media, Leaseplan, Τaxiplon (χορηγοί), Μαρινόπουλος Α.Ε. (χορηγός κατηγοριών Προμηθευτής της χρονιάς Food & Drink – Non Food), Coca-Cola Tρία  Έψιλον, ΑΒ Βασιλόπουλος, Nestlé, (ηθικoί χορηγοί), The Newtons Laboratory, West, Stasis, Singular Logic (Υποστηρικτές), Asset Ogilvy Public Relations, Βοutari, Ζαγόρι, Aria Fine Catering, Flexbook, Apstage, GreenEvolution, Sound&Visual Κ. Παπαθανασίου Α.Ε., Vision, Caffe Vergnano 1882, Ela Gold (officials partners), Σάμινθος – Δήμητρα Στάθη (δημιουργός βραβείων), BusinessNews.gr, Euro2day.gr (χορηγοί επικοινωνίας), SBC (τηλεοπτικός χορηγός επικοινωνίας), PressiousArvanitidis (χορηγός εκτυπώσεων), Polichromo (χορηγός ψηφιακών εκτυπώσεων), Mass Courier (χορηγός διανομών), Future Models Management (Απονομές), KPMG (ελεγκτικός φορέας) και Metropolitan Expo Exhibition Centre (congress hall sponsor).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ