AB Βασιλόπουλος: «Τρόφιμα Αγάπης» καθημερινά

Για την ΑΒ Βασιλόπουλος η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη είναι συνυφασμένη με την πορεία της και αποτελεί διαχρονικά ένα βασικό «συστατικό» της κουλτούρας της.

Για περισσότερο από επτά δεκαετίες, η ΑΒ σχεδιάζει ενέργειες και αναπτύσσει προγράμματα Εταιρικής Υπευθυνότητας με βάση την «Αλυσίδα Ευθύνης», την πλατφόρμα δηλαδή που έχει αναπτύξει για την Εταιρική υπευθυνότητα, της οποίας βασικοί πυλώνες είναι ο «Άνθρωπος», τα «Προϊόντα» και το «Περιβάλλον». Σε αυτούς, τους πυλώνες η εταιρεία επενδύει με συνέπεια σε πολιτικές και δράσεις που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των πελατών, των συνεργατών και των κοινωνιών στις οποίες δραστηριοποιείται.

Όσον αφορά στον πυλώνα «Άνθρωπος», η εταιρεία εφαρμόζει μια ολιστική προσέγγιση, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ΑΒητική στρατηγική και φιλοσοφία. Μέσα από τον πυλώνα αυτό επιδιώκει όλα αυτά τα χρόνια να συνεισφέρει ουσιαστικά κάνοντας τη διαφορά στο εγχώριο λιανεμπόριο, βοηθώντας συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη, εστιάζοντας στις περιοχές που αναπτύσσει δραστηριότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόσφορά της από τον Ιανουάριο του 2015 μέχρι και τον Ιούλιο του 2015, ανέρχεται στα 700.000 ευρώ σε δωρεές (δωροεπιταγές, γεύματα, προϊόντα κ.λπ.), ενώ μέχρι και το τέλος του 2015 θα έχει μοιράσει πάνω από 600.000 γεύματα σε χιλιάδες ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα σίτισης και απρόσμενες δυσκολίες. Οι διαχρονικές όμως ενέργειες της εταιρείας δεν αποτελούν εμπόδιο για τη διαρκή δημιουργία νέων προγραμμάτων, που θα στηρίξουν ακόμα περισσότερους ανθρώπους σε ανάγκη, αλλά και θα βοηθήσουν στην επίλυση επίκαιρων κοινωνικών προβλημάτων. Σε αυτό το πνεύμα η εταιρεία εφαρμόζει ένα νέο καινοτόμο πρόγραμμα με κοινωνικές και περιβαλλοντικές προεκτάσεις, τα «Τρόφιμα Αγάπης».

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με τη συνειδητοποίηση από την εταιρεία ότι κάθε χρόνο το ποσοστό των ανθρώπων που υποσιτίζεται ή βρίσκεται κάτω από τα όρια της φτώχειας, αυξάνεται, όπως και οι ποσότητες των υγιών τροφίμων που ενώ θα μπορούσαν να καταναλωθούν, πετιούνται.

Για την ΑΒ Βασιλόπουλος το γεγονός αυτό αποτελούσε και αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό θέμα, όχι μόνο γιατί δημιουργεί απόβλητα, περιβαλλοντικά προβλήματα κτλ, αλλά πρωτίστως γιατί θα μπορούσαν, με τις ποσότητες αυτές να βοηθηθούν συνάνθρωποί μας που αντιμετωπίζουν δυσκολίες.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η εταιρεία υλοποιεί το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης», που για την εφαρμογή του δωρίζει από τις αποθήκες και τα καταστήματά της απολύτως υγιή τρόφιμα που όμως έχουν καταστεί μη εμπορεύσιμα λόγω κοντινής ημερομηνίας λήξης ή ταλαιπωρημένης συσκευασίας. Τα προϊόντα που δίνονται δεν είναι ληγμένα και ελέγχονται ώστε να ακολουθούν αυστηρούς κανόνες ασφαλείας ανάλογα με την κατηγορία τους.

 

Τράπεζα Τροφίμων – Ένας διαχρονικός εταίρος

Από την ίδρυση της Τράπεζας Τροφίμων, το 1995 από τον Γ. Βασιλόπουλο, η ΑΒ Βασιλόπουλος δωρίζει τρόφιμα από τις αποθήκες της.

Έχοντας την Τράπεζα Τροφίμων διαχρονικό κοινωνικό της εταίρο, στηρίζει το έργο της στέλνοντάς της, από τις αποθήκες της στη Μάνδρα, στα Οινόφυτα και τη Σίνδο, τρόφιμα κοντά στην ημερομηνία λήξης (κοντόληκτα) και άλλα είδη πρώτης ανάγκης – βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο την τράπεζα να συνδράμει 198 ιδρύματα και κατ’ επέκταση 23.000 αποδέκτες.

 

Δωρεά κοντόληκτων τροφίμων σε τοπικούς φορείς από τα καταστήματα

Η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι η πρώτη εταιρεία στο εγχώριο λιανεμπόριο που εφαρμόζει οργανωμένο πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων. Με αυτό τον τρόπο έρχεται όλο και πιο κοντά σε περισσότερους ανθρώπους που το έχουν ανάγκη.

Από τον Ιούνιο του 2013, με τη βοήθεια της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας «Μπορούμε» φροντίζει ώστε τα υγιή εμπορεύματά της, που αποσύρονται από το ράφι λόγω κοντινής ημερομηνίας λήξης ή χτυπημένης συσκευασίας, να προσφέρονται σε γειτονικούς, προς τα καταστήματα, κοινωνικούς φορείς. Οι τοπικοί φορείς παραλαμβάνουν τα προϊόντα καθημερινά μετά το κλείσιμο των καταστημάτων και τα διανέμουν άμεσα σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2013 και εφαρμόστηκε αρχικά πιλοτικά σε 3 καταστήματα. Σήμερα τα ΑΒητικά καταστήματα εφαρμογής του προγράμματος φτάνουν τα 167, ενώ στόχος της εταιρείας είναι το πρόγραμμα -σταδιακά- να εφαρμοστεί σε όλα τα καταστήματα.

 

«Τρόφιμα Αγάπης»: τοπικά και περιβαλλοντικά οφέλη

Το πρόγραμμα έχει έντονο το στοιχείο της εντοπιότητας, καθώς τα τρόφιμα δίνονται μόνο σε τοπικούς φορείς, οι οποίοι στη συνέχεια τα διανέμουν σε ανθρώπους της συγκεκριμένης περιοχής που αντιμετωπίζουν προβλήματα σίτισης. Παράλληλα, και τα περιβαλλοντικά οφέλη είναι μεγάλα, καθώς αυτά τα είδη θα κατέληγαν στα σκουπίδια.

Τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής από την εφαρμογή του προγράμματος «Τρόφιμα Αγάπης» είναι εντυπωσιακά.

Συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο του 2014 έως τον Νοέμβριο του 2015, από τα καταστήματα ΑΒ έχουν δοθεί συνολικά 738.558,742 κιλοτεμάχια τροφίμων σε 144 φορείς, ενώ στην Τράπεζα Τροφίμων έχουν δοθεί 368.824,921 κιλοτεμάχια τροφίμων.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει δυναμικά να αναπτύσσει πρωτοβουλίες και δράσεις, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πελατών, των συνεργατών και των κοινωνιών στις οποίες δραστηριοποιείται.

Για να είναι το τραπέζι όλων πάντα γεμάτο!

 

Αναδημοσίευση από το Τεύχος 53 του CSR Review.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ