Η Εταιρία Ανωτάτων Στελεχών Επιχειρήσεων (ΕΑΣΕ) σε συνεργασία με το Ελληνικό Δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (CSR Hellas), διοργάνωσαν την Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016 στο αμφιθέατρο του ΕΒΕΑ, ειδική εκδήλωση με θέμα «Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη σε περιόδους κρίσης».
Κοινός τόπος για τις ηγεσίες των δύο φορέων, του κ. Νικήτα Κωνσταντέλλου, Προέδρου ΕΑΣΕ και Δ.Σ. ICAP Group και του κ. Πάκη Παπαδημητρίου, Αντιπροέδρου CSR Hellas και Διευθυντή Εταιρικής Ποιότητας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, είναι ότι η Αξιοκρατία, η Υπευθυνότητα και η Λογοδοσία πρέπει να εντάσσονται στον κώδικα ηθικής της επιχείρησης, των μελών του ΔΣ και της εταιρικής της διακυβέρνησης. Ο Πρόεδρος της ΕΑΣΕ μάλιστα στον χαιρετισμό που απεύθυνε, τόνισε ότι στις προτεραιότητες της ΕΑΣΕ εντάσσονται η σφαιρική ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των επιχειρηματικών ηγετών σε θέματα ΕΚΕ, η συμβολή στην καταπολέμηση της ανεργίας των νέων, η ενίσχυση του ρόλου των γυναικών στις επιχειρήσεις καθώς και οι δράσεις προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν περισσότερα από 200 στελέχη επιχειρήσεων (Διευθύνοντες Σύμβουλοι & Διευθυντές ΕΚΕ) που είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις ενδιαφέρουσες εισηγήσεις 10 καταξιωμένων ομιλητών, οι οποίοι επιχείρησαν να συμπυκνώσουν τις εξελίξεις καθώς και χρήσιμα συμπεράσματα για την συμπεριφορά των καταναλωτών, τις νέες οδηγίες της Ε.Ε για την καταγραφή των ενεργειών ΕΚΕ, τις επιρροές στο επιχειρηματικό περιβάλλον καθώς και την εξέλιξη των πεπραγμένων στους απολογισμούς των επιχειρήσεων την τελευταία 5ετία της κρίσης στη χώρα.
Τον συντονισμό και σχολιασμό της εκδήλωσης είχε ο κ. Γιάννης Αναστασόπουλος, Σύμβουλος Διοίκησης της ΕΑΣΕ και Πρόεδρος του σωματείου ΑΞΙΟΤΗΣ, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι η κοινωνική υπευθυνότητα αποτελεί βασικό πυλώνα του μάνατζμεντ και της στρατηγικής της επιχείρησης, καθώς και αναπόσπαστο κομμάτι του σύγχρονου επιχειρείν. «Η κρίση μας έβγαλε από τη ραστώνη μας και αυτό είναι πολύ θετικό. Μας «ανάγκασε» να διαφοροποιήσουμε τις προτεραιότητές μας. Ευαισθητοποίησε και αύξησε τον εθελοντισμό (που μέχρι πρότινος ήταν εν υπνώσει). Ενίσχυσε το αίσθημα της κοινωνικής αλληλεγγύης, το αίσθημα της προσωπικής ευθύνης που φέρει καθένας μας για όλα όσα συμβαίνουν. Και είναι ευχής έργον ότι οι επιχειρήσεις δεν μείωσαν, αλλά σε πολλές περιπτώσεις, αύξησαν την κοινωνική δράση τους – προσαρμόζοντάς την βέβαια στις απαιτήσεις των καιρών» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Από πλευράς εισηγητών, η Κιάρα Κόντη, Manager, EY Climate Change & Sustainability Services, ανέφερε ότι απολογισμοί εταιρικής υπευθυνότητας δημοσιεύονται κατά 93% από μεγάλες επιχειρήσεις με προσωπικό άνω των 500 εργαζομένων και κύκλο εργασιών άνω των 40 εκατ. Ευρώ. Παρατήρησε ωστόσο την αυξητική τάση για απολογισμούς και από μικρότερες εταιρείες, καθώς αναγνωρίζουν την ΕΚΕ ως ευκαιρία στη δημιουργία μακροπρόθεσμης υπεραξίας. Ο Δημήτρης Μαύρος, τ. Πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας & Δ/νων Σύμβουλος Black Cherry Advertising, ανέλυσε τις τάσεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών από την παρατεταμένη κρίση στην Ελλάδα, αναφέροντας ότι το 43,6% επιβραβεύει τις κοινωνικά υπεύθυνες εταιρείες, ενώ το 58,1% τιμωρεί τις κοινωνικά μη υπεύθυνες.
Ο Νικόλαος Μέλιος, ταμίας CSR Hellas, & Αν. Δ/ντής Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος- Διεύθυνση ΕΚΕ Τράπεζας και Ομίλου, ανέφερε τους λόγους για τους οποίους η ΕΚΕ, αποτελεί το πλαίσιο που βοηθά τις επιχειρήσεις και την αγορά για την έξοδο από την κρίση, ενώ ο Απόστολος Πεταλάς, Αντιπρόεδρος ΕΑΣΕ και Δ/νων Σύμβουλος του Group Fourlis, αναφέρθηκε στον θετικό αντίκτυπο που προκαλεί στην τοπική κοινωνία το πρόγραμμα ΕΚΕ ενός ομίλου 4.000 εργαζομένων. Από την πλευρά της, η Αλεξία Μαχαίρα, μέλος Δ.Σ. CSR Hellas & Communication & Sustainability Manager AB Βασιλόπουλος μίλησε για την στρατηγική του ομίλου Delhaize, για την ιδιωτική ετικέτα και για την σημασία που προσδίδει η εταιρεία σε όλο το τμήμα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ο Γιάννης Μπαλακάκης, Αν.Μέλος ΔΣ της ΕΑΣΕ, Επικεφαλής της ομάδας ΕΚΕ/ΕΑΣΕ και Πρόεδρος του Geo Routes Cultural Institute, έκανε αναφορά στη στρατηγική ΕΚΕ της ΕΑΣΕ, τόνισε την βαρύτητα που δίνει η ΕΑΣΕ στον τομέα της ΕΚΕ και τον σημαντικό ρόλο της συνεργασίας με το CSR Hellas, ενώ παρουσίασε το μοντέλο βιωσιμότητας του Geo Routes για τον τουρισμό, που στηρίζεται στο τρίπτυχο «πολιτισμός-τουρισμός-ανάπτυξη».
Στη συνέχεια, ο Μιχάλης Θεοδωρακόπουλος, Αντιπρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της Hellas Gold ανέπτυξε το εκτεταμένο πρόγραμμα για την ΕΚΕ, το οποίο η εταιρεία υλοποιεί στους τομείς «κοινωνία, περιβάλλον και πολιτισμός», ενώ ο Αντιπρόεδρος του CSR Hellas Πάκης Παπαδημητρίου, μίλησε για τα νέα δεδομένα της ΕΚΕ, για το Οικουμενικό Σύμφωνο του ΟΗΕ Global Compact, ενώ αναφέρθηκε στην φάση αναθεώρησης που θα επέλθει μετά την ευρωπαϊκή διαβούλευση και τη νέα οδηγία λογοδοσίας.