Τα αποτελέσματα του πρώτου κύκλου εργασιών του προγράμματος Impact Hub Scaling παρουσιάστηκαν στο Μιλάνο στις 14 Ιουνίου.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν αντιπροσωπευτικά παραδείγματα επιχειρήσεων με κοινωνικό αντίκτυπο, από οκτώ ευρωπαϊκές πόλεις (Λονδίνο, Άμστερνταμ, Βουκουρέστι, Αθήνα, Μαδρίτη, Στοκχόλμη, Μιλάνο και Βιέννη).
Σημαντικός αριθμός εξ αυτών όχι μόνο έχει αποκτήσει οικονομική αυτάρκεια, αλλά και τις προϋποθέσεις για να μεγαλώσει και να επεκτείνει τις επιχειρηματικές του δράσεις εντός και εκτός συνόρων. Η πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία και οργανωμένη ομάδα εργασίας είναι από τα βασικά συστατικά, για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και να πολλαπλασιάσουν τον θετικό τους αντίκτυπο.
Ένα από τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν από την συνάντηση είναι η ανάγκη των κοινωνικών επιχειρήσεων για κερδοφορία, επέκταση και οργάνωση με όρους «συμβατικού» επιχειρείν, αλλά και η αναγνώριση της προοπτικής εξέλιξης του κλάδου σε διεθνές επίπεδο.
Το πρόγραμμα Impact Hub Scaling
Το Impact Hub Scaling Program ξεκίνησε την άνοιξη του 2015 διασυνδέοντας οκτώ (8) Impact Hubs από όλη την Ευρώπη (Άμστερνταμ, Αθήνα, Βουκουρέστι, Λονδίνο, Μαδρίτη, Μιλάνο, Στοκχόλμη και Βιέννη). Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί ειδικά για κοινωνικές επιχειρήσεις που είναι έτοιμες να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους σε τοπικό και διεθνές επίπεδο, αυξάνοντας τον κύκλο των εργασιών τους και τις θέσεις εργασίας που προσφέρουν. Η πιο πάνω πρωτοβουλία δημιουργήθηκε προκειμένου να ενισχύσει καινοτόμες επιχειρηματικές λύσεις, που λειτουργούν ως βιώσιμες προτάσεις για τις σύγχρονες κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις. Μέσω του προγράμματος Impact Hub Scaling, φιλόδοξοι κοινωνικοί επιχειρηματίες έχουν την ευκαιρία να αυξήσουν τον θετικό τους αντίκτυπο, να αξιοποιήσουν τις δεξιότητες τους μέσω προσαρμοσμένης συμβουλευτικής από διεθνείς μέντορες και εμπειρογνώμονες καθώς και να έχουν πρόσβαση σε τεχνική και πρακτική υποστήριξη και ευκαιρίες για διεθνείς συνεργασίες.
Οι δύο ελληνικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στο event του Μιλάνου:
• Η Nannuka, ο πρώτος διαδικτυακός προορισμός στην Ελλάδα που απευθύνεται σε γονείς που αναζητούν επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων για το παιδί. Σήμερα η Nannuka έχει στο δίκτυό της 11.000 γονείς, 12.500 παιδαγωγούς, ενώ δέχεται 70.000 επισκέψεις και 1.150 εγγραφές τον μήνα. Η επιχείρηση, στις 15 Ιουνίου 2016, ξεκίνησε επίσημα την παρουσία της και στο Μιλάνο, εγκαινιάζοντας το ιταλικό της website. Ως τώρα η Nannuka έχει αποσπάσει διάφορα βραβεία, ενώ διακρίθηκε ως μία από τις πέντε καλύτερες start-up του κόσμου. Επόμενες αγορές-στόχοι της είναι το Λονδίνο, το Δουβλίνο και Κύπρο.
• Το πολυασιατικό εστιατόριο Mentaleaty, το οποίο δημουργήθηκε από τον ΚΟΙΣΠΕ Αθηνά – Ελπίς. Ένα εστιατόριο που δημιουργεί ευκαιρίες απασχόλησης για άτομα από ευπαθείς ομάδες, προσφέρει delivery στο κέντρο της πόλης με ποδήλατα, ανακυκλώνει όλα τα απορρίμματα της κουζίνας του και επιπλεόν μαγειρεύει υγιεινά και θρεπτικά γεύματα, παρασκευασμένα χωρίς πρόσθετα ή ενισχυτικά γεύσης; Το Mentaleaty είναι μια ιστορία θετικού αντίκτυπου που δημιουργήθηκε μέσα από το πρόγραμμα του Scaling πριν μερικούς μόλις μήνες, ως επέκταση των δραστηριοτήτων του κοινωνικού συνεταιρισμού “Αθηνά – Ελπίς”, που ήδη διαθέτει ένα συνεργείο καθαρισμού και διαχείρισης πρασίνου, φωτοτυπικό κέντρο στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, Cafe στη μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων Άκτιος, υπηρεσία Catering κ.ά.