P&G: Μύθοι και αλήθειες για τη γυναικεία ισότητα στο χώρο εργασίας

Το θέμα της ισότητας των φύλων στην εργασία βρέθηκε στο επίκεντρο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ που πραγματοποιήθηκε στο Νταβός της Ελβετίας (23-26 Ιανουαρίου). Η P&G με σειρά ομιλιών και πρωτοβουλιών έθεσε τη δική της ατζέντα πάνω στο σημαντικό αυτό ζήτημα. Η P&G, ως παγκόσμιος ηγέτης στη διαφήμιση έχει την ευθύνη αλλά και τη δυνατότητα επιρροής, διαμορφώνοντας πρότυπα και καταπολεμώντας αναχρονιστικές αντιλήψεις σχετικά με την καταγωγή, τη θρησκεία, το φύλο και τις κοινωνικοοικονομικές διακρίσεις. Αυτό μπορεί να  επιτευχθεί με την προσεκτική διαχείριση της εικόνας και των συμβόλων στην επικοινωνία των προϊόντων της σε όλον τον κόσμο. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο ότι στην ίδια την P&G, το 45% των managers είναι γυναίκες ενώ γυναίκες αποτελούν το 50% των προσλήψεων σε διοικητικές θέσεις και απαρτίζουν το 40% του διοικητικού συμβουλίου της.

Ένα νέο αφήγημα για τη γυναίκα στον χώρο εργασίας.

Η Carolyn Tastad, Group President Βορείου Αμερικής της P&G, μαζί με την Deanna Bass, Director of Global Diversity and Inclusion της P&G, τόνισαν τα στοιχεία εκείνα που καταδεικνύουν την ανισότητα αλλά και ταυτόχρονα την ανάγκη για μεγαλύτερη συμμετοχή των γυναικών στα υψηλά κλιμάκια των κυβερνήσεων και των επιχειρήσεων παγκοσμίως. Αναφέρθηκαν στους μύθους που συντηρούνται γύρω από τις γυναίκες στην εργασία, σε μια σειρά συνεντεύξεων και συζητήσεων στο Νταβός. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι γυναίκες, ενώ κατέχουν περισσότερους ανώτατους τίτλους σπουδών από τους άνδρες σε 100 χώρες, αποτελούν μειονότητα στις υψηλές διοικητικές θέσεις. Η Carolyn Tastad αναρωτήθηκε εκπροσωπώντας την P&G γιατί ακόμα και οι ίδιες οι γυναίκες πείθονται από αυτούς τους μύθους και τα στερεότυπα. Συγκεκριμένα, η Carolyn Tastad έθεσε μια σειρά από τέτοια στερεότυπα και επιχειρηματολόγησε, καταρρίπτοντας τα με στοιχεία και προτείνοντας λύσεις για το μέλλον. Τέτοιοι μύθοι είναι:

  • Πρέπει να αλλάξουμε τις γυναίκες και όχι το σύστημα.

Οι γυναίκες σύμφωνα με τον πρώτο μύθο, δεν ρισκάρουν, δεν έχουν αυτοπεποίθηση και είναι ιδιαίτερα συναισθηματικές. Ο πρώτος μύθος καταρρέει μόλις συνειδητοποιήσουμε ότι αυτό είναι πρόβλημα του συστήματος και όχι των γυναικών. Οι γυναίκες έχουν ηγετικές ικανότητες αλλά έχουν διαφορετικό στυλ από τους άνδρες. Οφείλουμε να ενσωματώσουμε στο σύστημα αυτές τις διαφορές και όχι να τις κρίνουμε.

  • Δεν υπάρχουν αρκετές καταρτισμένες γυναίκες για να αναλάβουν τόσες θέσεις CEOs.

Οι γυναίκες αποτελούν περισσότερο από το 46% του εργατικού δυναμικού και είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι οι εταιρίες δεν μπορούν να βρουν τις κατάλληλες γυναίκες για αυτές τις θέσεις. Αυτό που χρειάζεται είναι να δημιουργήσουμε τις δομές ώστε και οι άνδρες και οι γυναίκες να μπορούν να εξελιχθούν ισότιμα.

  • Η τεχνολογία και η έρευνα δεν αρέσουν στις γυναίκες.

Ο μύθος θέλει τις γυναίκες να μην έχουν αρκετό «τσαγανό» για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της τεχνολογίας, αλλά η κατάρριψη αυτού του μύθου είναι σχεδόν αυταπόδεικτη αφού δεν είναι λίγες οι γυναίκες-ζωντανά παραδείγματα που αποδεικνύουν το αντίθετο.

  • Οι δουλειές του σπιτιού είναι ευθύνη των γυναικών.

Ανεξάρτητα από μορφωτικό ή εισοδηματικό επίπεδο, οι δουλειές του σπιτιού παραμένουν βασική ευθύνη των γυναικών κάτι που τρώει χρόνο από την αφοσίωση στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Οι δουλειές του σπιτιού όμως μπορούν να γίνουν εξίσου και από τους άνδρες. Σε αυτό προστίθενται και τα στοιχεία που αποδεικνύουν πως όταν οι γονείς ασχολούνται εξίσου με την ανατροφή των παιδιών, εκείνα έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο.

  • Η σεξουαλική παρενόχληση είναι υπαιτιότητα των γυναικών.

Ενοχλητικές και προσβλητικές συμπεριφορές μπορούν να αποθαρρύνουν τις γυναίκες από τον εργασιακό χώρο και από δουλειές που αγαπούν. Η καταγγελία της συγκεκριμένης συμπεριφοράς των ανδρών είναι πολύ σημαντική και διορθώνει την κατάσταση. Είναι αναγκαίο να ακούσουμε όσες γυναίκες έχουν τη γενναιότητα να μιλήσουν για τέτοια φαινόμενα και να επιβραβεύσουμε τους άνδρες που τις υποστηρίζουν.

«Δεν χρειάζεται να αλλάξουμε τις γυναίκες. Οφείλουμε να αγκαλιάσουμε τις διαφορές στη συμπεριφορά των ανδρών και των γυναικών και όχι να κρίνουμε ή να βάζουμε ταμπέλες, δίνοντας σε όλους το δικαίωμα στην επιτυχία», δήλωσε η  Carolyn Tastad.

Ενδιαφέροντα στοιχεία

Στο πλαίσιο των συζητήσεων παρουσιάστηκαν από την P&G ενδιαφέροντα στοιχεία που αποτυπώνουν τις παγκόσμιες τάσεις και αναδεικνύουν το ζήτημα πιο πρακτικά. Το 2017, μόνο το 6% των top 500 εταιριών στο Fortune, είχαν γυναίκες CEOs. Και αυτό συμβαίνει παρόλο που στις ΗΠΑ μόνο, οι γυναίκες κατέχουν το 52% των επαγγελματικών θέσεων, αποκτούν το 40% των MBA από κορυφαία πανεπιστήμια και το 47% των πτυχίων Νομικής. Άλλες έρευνες δείχνουν ότι οι start-ups στις οποίες ηγούνται γυναίκες αποφέρουν μεγαλύτερα κέρδη από τον μέσο όρο των ανδροκρατούμενων εταιριών. Παρόλα αυτά οι γυναίκες δεν καταφέρνουν να καταλάβουν το 17-20% των διοικητικών και ηγετικών βαθμίδων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Με σύμμαχο τη νέα γενιά

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η συνεργασία με την ομάδα νέων Global Shapers Community ώστε να ενισχυθεί η προσπάθεια για την ισότητα των φύλων, αξιοποιώντας το παγκόσμιο δίκτυο μελών της οργάνωσης με 7000 millenials σε 157 χώρες. «Με τον μεγαλύτερο πληθυσμό νέων στην ιστορία του πλανήτη μας, είναι μοναδική ευκαιρία να αλλάξουμε ουσιαστικά και για πάντα τις νοοτροπίες που εμποδίζουν την ισότητα των ανθρώπων και ειδικά των δύο φύλων» δήλωσαν από την P&G και τους Global Shapers στο Νταβός, ξεκινώντας την παγκόσμια ψηφιακή εκστρατεία για την κινητοποίηση των νέων σε αυτό το σημαντικό θέμα.

Αν θέλουμε να αποκτήσουμε ένα κόσμο με ισότητα ανάμεσα στα δύο φύλα- έναν κόσμο καλύτερο και για τους άντρες και για τις γυναίκες- πρέπει να αποβάλουμε τους μύθους και να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε και μιλάμε για τις γυναίκες. Ο καθένας μας έχει τη δύναμη να κάνει τη διαφορά στο δικό του περιβάλλον και στον κόσμο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ