MYTILINEOS: Υψηλή αποτίμηση της κοινωνικής αξίας του Προγράμματος «ΕΙΜΑΙ ΜΕΣΑ»

Ολοκληρώθηκε ο τριετής κύκλος του πιλοτικού κοινωνικού προγράμματος της MYTILINEOS «ΕΙΜΑΙ ΜΕΣΑ», που υλοποιείται από το 2016 σε συνεργασία με την Ένωση «Μαζί για το Παιδί». Το πρόγραμμα είχε  ως βασικό σκοπό να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του φαινομένου της Σχολικής Διαρροής, λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες ανάγκες της σχολικής κοινότητας.

Το «ΕΙΜΑΙ ΜΕΣΑ» αγκάλιασε παιδιά ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, Β’ & Γ’ Γυμνασίου από σχολεία της 7ης Σχολικής Κοινότητας του Δ. Αθηναίων, που εμφάνιζαν υψηλό κίνδυνο σχολικής διαρροής, εξαιτίας οικονομικών και οικογενειακών προβλημάτων. Το στοίχημα που έπρεπε να κερδηθεί, ήταν αυτά τα παιδιά να παραμείνουν στο σχολικό πλαίσιο. Έτσι, σε καθημερινή βάση, το πρόγραμμα περιλάμβανε  ενισχυτική διδασκαλία, ψυχολογική υποστήριξη και προσφορά ενός  υγιεινού γεύματος, δίνοντας τη δυνατότητα, αλλά και την ευκαιρία στα παιδιά αυτά να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον.

Η MYTILINEOS, με την ολοκλήρωση του προγράμματος, προχώρησε στον προσδιορισμό και την ανάλυση της κοινωνικής του αξίας, μέσω της μεθοδολογίας Social Return On Investment (SROI) που η εταιρεία εφαρμόζει συστηματικά για τα προγράμματα Ε.Κ.Ε. που υλοποιεί, γεγονός που αποτελεί καινοτομία και πρωτοπορία στο χώρο της βιομηχανίας.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη ανάλυση, η συνολική επένδυση για το πρόγραμμα «ΕΙΜΑΙ ΜΕΣΑ», παρήγαγε κοινωνική αξία 768.193,18 €, με δείκτη απόδοσης SROI ίσο με 4,75:1. Αυτό σημαίνει πως για κάθε 1 ευρώ που επενδύθηκε στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, παρήχθησαν 4,75 ευρώ κοινωνικής αξίας.

Η συγκεκριμένη κοινωνική αξία, από τον πρώτο χρόνο υλοποίησης του προγράμματος μέχρι και σήμερα, κατανέμεται ως εξής:

α) το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνικής αξίας δημιουργήθηκε για τα παιδιά – ωφελούμενους του προγράμματος σε ποσοστό 44,22%. Οι σημαντικότερες αλλαγές που βίωσαν οι μαθητές ήταν: α) η βελτίωση της μαθησιακής τους επίδοσης, β) η αλλαγή στον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς τους και γ) η σημαντική βελτίωση της ψυχολογικής τους κατάστασης ενισχύοντας την αίσθηση της κοινωνικής τους αποδοχής, παράλληλα με την έντονη ανάπτυξη της δημιουργικότητας τους,

β) ένα σημαντικό ποσοστό κοινωνικής αξίας 31,73 % δημιουργήθηκε για τις οικογένειες των παιδιών, πράγμα ιδιαίτερα ενθαρρυντικό καθώς αναδεικνύεται η πολύπλευρη δομή της δράσης. Οι γονείς πλέον δηλώνουν ότι έχουν καλύτερη ψυχολογική ισορροπία, ενώ σημαντική ήταν και η οικονομική ενίσχυση για σίτιση που έλαβαν μέσω του προγράμματος,

γ) ποσοστό ίσο με 10,80% δημιουργήθηκε από τους καθηγητές και τους ψυχολόγους που συμμετείχαν στην πρωτοβουλία, καθώς άλλαξε ο τρόπος σκέψης και συμπεριφοράς τους, βίωσαν έντονη ηθική και εργασιακή ικανοποίηση, ενώ εμφανίζονται πλέον – λόγω της εμπειρίας τους- περισσότερο αποδοτικοί,

δ) τέλος, ένα ποσοστό της τάξης του 10% δημιουργήθηκε από τους εργαζόμενους της πρωτοβουλίας που από την πλευρά τους υπερθεματίζουν την απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας, σημειώνουν την ανάπτυξη κοινωνικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων, ενώ μέσω της συμμετοχής τους δηλώνουν πλέον πιο ευαισθητοποιημένοι σε κοινωνικά ζητήματα.

Συνοπτικά πιο σημαντικά επιτεύγματα του προγράμματος την τριετία 2016-2018 ήταν τα εξής:

  • Το 90% των μαθητών που συμμετείχαν ολοκλήρωσαν με επιτυχία τη βασική εκπαίδευση και συνεχίζουν για την πορεία τους στο λύκειο στοιχείο που αποτελούσε και το βασικό στόχο του προγράμματος.
  • Στο πρόγραμμα συμμετείχαν συνολικά 56 μαθητές Β’ & Γ’ Γυμνασίου.
  • Δημιουργήθηκαν 16 νέες θέσεις εργασίας ενώ στη διαχείριση του προγράμματος απασχολήθηκαν 15 άτομα από 4 διαφορετικούς κοινωνικούς φορείς.
  • Προσφέρθηκαν 6.800 υγιεινά γεύματα σε όλους τους μαθητές.
  • Υλοποιήθηκαν 1.358 ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας.
  • Πραγματοποιήθηκαν 127 ώρες βιωματικών δράσεων.
  • Πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 400 ώρες ψυχολογικών παρεμβάσεων προς τους μαθητές και συμβουλευτικής από ειδικούς στη σχολική ψυχολογία για καθοδήγηση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στο πρόγραμμα.
  • Υπήρξε ένταξη 4 οικογενειών κάθε χρόνο (παιδιών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα) σε πρόγραμμα δωρεάν σίτισης για 6 μήνες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ