Γράφει η Μαρία Γκουρτσιλίδου
Μπορεί η κοινωνική επιχειρηματικότητα να σώσει τον κόσμο; Οι δισεκατομμυριούχοι επιχειρηματίες- ιδιοκτήτες τεχνολογικών εταιρειών κατασκευάζουν νοσοκομεία, θεραπεύουν την ελονοσία και μεταφέρουν τους ανθρώπους στο διάστημα. Τα καλά έργα τους, εμπνέουν τους νεότερους σε ηλικία να ακολουθήσουν τα βήματά τους.
Ταυτόχρονα, μια νέα γενιά επιχειρηματιών έχει καταλάβει ότι δεν χρειάζεται να συσσωρεύσει κανείς πλούτο για να αλλάξει τον κόσμο. Μπορεί να προωθήσει και να στηρίξει το κοινωνικό καλό μέσα από τον ίδιο τον ιστό των επιχειρήσεων.
Ένας τέτοιος επιχειρηματίας (Ethical CEO) είναι και ο Adam Long της Conscious Step, ο οποίος πριν ξεκινήσει τις δραστηριότητές του θα πρέπει να έκανε την εξής ερώτηση στον περίγυρό του: «Μπορούν οι κάλτσες να σώσουν τον κόσμο;». Ο Adam Long ως Executive Director της Conscious Step (www.consciousstep.com), μιας εταιρείας που ιδρύθηκε το 2013 και πουλάει κάλτσες επιδιώκει όχι μόνο να προσφέρει ποιοτικά προϊόντα στους καταναλωτές αλλά ταυτόχρονα να τους αφυπνίσει και κινητοποιήσει αναφορικά με σοβαρά περιβαλλοντικά θέματα και όχι μόνο. Ο ίδιος με τους συνεργάτες του ήξερε ότι έπρεπε να κάνει κάτι απλό. Να φέρει στην αγορά ένα προϊόν, το οποίο όμως οι καταναλωτές θα αγοράζουν επαναλαμβανόμενα και ταυτόχρονα θα καταφέρει να ξεχωρίσει.
Η εταιρεία θεωρώντας ότι ο καθένας από εμάς ξεχωριστά μπορεί να φέρει την αλλαγή στην κοινωνία δημιουργεί μοναδικά σχέδια σε κάλτσες, τα οποία έχουν σημαντικό αντίκτυπο. Η κλιματική αλλαγή, η προστασία των ωκεανών και των ελεφάντων, η βία κατά των γυναικών ή η πρόληψη για τον καρκίνο του μαστού είναι μερικά από τα θέματα που έχουν γίνει πηγή έμπνευσης για συγκεκριμένα σχέδια στις κάλτσες. Μέρος των εσόδων από τις πωλήσεις πηγαίνουν σε Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς με αντίστοιχο προσανατολισμό.
Ο πρώην αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Al Gore, ο Διευθύνων σύμβουλος της Salesforce.com Marc Benioff και η πρωτευοντολόγος και ηθολόγος Jane Goodall φορούν τις κάλτσες της Conscious Step, ενώ ο ηθοποιός Matt Damon δηλώνει μεγάλος φαν της εταιρείας.
Όμως, πόσο εύκολο είναι για μία επιχείρηση να υιοθετήσει βιώσιμες πρακτικές παραγωγής των προϊόντων της; Ο Adam Long απαντώντας στο csrnews.gr διευκρίνισε ότι «όταν ξεκινήσαμε ήταν πραγματικά δύσκολο. Τώρα τα πράγματα είναι πιο εύκολα. Και αυτό γιατί όλο και περισσότεροι καταναλωτές ψάχνουν πλέον βιομηχανίες που ακολουθούν βιώσιμες μεθόδους παραγωγής. Οπότε πλέον όλα τα brands καλούνται να εφαρμόσουν ηθικούς κώδικες».
Μπορούν οι προσπάθειες για επίτευξη κέρδους να συνυπάρξουν με το κοινωνικό καλό; «Ναι, μπορούν» ανέφερε ο Adam Long στο csrnews.gr. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «Για παράδειγμα, η Humanitix είναι μία online πλατφόρμα εισιτηρίων για διάφορα events, η οποία διαθέτει το κέρδος από την προμήθεια κρατήσεων σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Αυτή η εταιρεία αυξάνει τα μεγέθη της κάθε τρεις μήνες».
Ο Adam Long θα επισκεφθεί τη χώρα μας με αφορμή το 17ο ετήσιο συνέδριο EKE, με τίτλο: «We are the change generation» που διοργανώνει στις 7 Νοεμβρίου 2019, στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς) το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, σε συνεργασία με την Επιτροπή Εταιρικής Υπευθυνότητας. Σε αυτό το σημαντικό γεγονός, ευαισθητοποιούνται οι συμμετέχοντες σε θέματα εταιρικής υπευθυνότητας και βιώσιμης ανάπτυξης, μαθαίνουν για τις νέες ευκαιρίες και συμμετέχουν στην ανάπτυξη νέων και ουσιαστικών πρακτικών βιωσιμότητας. Στο συνέδριο θα αναπτύξουν τις απόψεις τους πολλοί διακεκριμένοι ομιλητές.