Κατά την τελευταία 15ετία, ο κλάδος των εταιρικών υποθέσεων (corporate affairs) στην Ελλάδα έχει γνωρίσει χαρακτηριστική άνθιση, που έχει εύλογα συνδεθεί με τα ονόματα πολλών άξιων θιασωτών/θιασωτριών του. Πρόκειται για στελέχη που τον υπηρετούν από καίριες διευθυντικές θέσεις επικοινωνίας και βιώσιμης ανάπτυξης ελληνικών εταιρειών, οι οποίες κατά κανόνα αποτελούν παρακλάδια διακεκριμένων ομίλων ευρωπαϊκού και παγκόσμιου βεληνεκούς.
Ο Γιάννης Φρέρης, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας & Αειφόρου Ανάπτυξης της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. (συμφερόντων του γαλλικού ομίλου VINCI με παρουσία σε 130 χώρες) είναι ένας από αυτούς. Η μακρά πορεία του έχει συνδεθεί με το μεγάλο έργο της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, από τα χρόνια της κατασκευής της μέχρι και σήμερα.
Η σελίδα του στο LinkedIn επιγράφεται « A COMMUNICATOR IS A HOPE CREATOR ». Πρόκειται για δική του αποφθεγματική διαπίστωση μετά από 4 θητείες στο Δ.Σ. της EUROPEAN ASSOCIATION OF COMMUNICATION DIRECTORS (EACD), συμμετοχές στην οργανωτική επιτροπή του DAVOS WORLD COMMUNICATION FORUM και -επί σειρά ετών- στην Αντιπροεδρία του Τομέα Εταιρικών Υποθέσεων της ΕΕΔΕ.
Είναι όμως η μακρά πορεία του ως επικεφαλής της επικοινωνίας και της αειφόρου ανάπτυξης της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. από τα σπάργανα της κατασκευής της εθνικής μας Γέφυρας (Ρίου – Αντιρρίου) το 2004, μέχρι και σήμερα, αυτή που δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό του ως επαγγελματία « Hope-Creator ». Του διευθυντικού εκείνου στελέχους που ανέδειξε τη δικαίωση της ελπίδας όταν γίνεται πραγματικότητα, μέσα από τη ζεύξη του οράματος και της ανάληψης της ευθύνης για την πραγμάτωσή του. Είναι αυτός που εισήγαγε την «ΠΟΛΙΤΟΣΥΝΗ» στη γλώσσα της υπεύθυνης ελληνικής επιχειρηματικότητας, παρακινώντας τον Γεώργιο Μπαμπινιώτη να αποδώσει στα ελληνικά τον όρο « corporate citizenship » για να χαρακτηρίζει τη φιλοσοφία και τη δράση μίας εταιρείας που σκέπτεται και αναλαμβάνει πρωτοβουλίες σαν ένας υπεύθυνος, συνειδητός, ενεργός πολίτης, που εργάζεται για την αλλαγή προς το καλύτερο σε επίπεδο κοινωνίας και περιβάλλοντος.
Είναι ο πρεσβευτής της επιχειρηματικής εγγύτητας μέσα από το χτίσιμο γεφυρών με τις τοπικές (και όχι μόνο) κοινωνίες, με όρους «εταιρικής ντομπροσύνης», οι οποίοι κληρονομήθηκαν από όνειρα που έγιναν πραγματικότητες. Την περασμένη χρονιά δικαιώθηκε με ένα χρυσό βραβείο (βλ. WOMEN EMPOWERMENT AWARDS) η επιλογή του να ανεβάσει την εταιρεία του στο επόμενο σκαλί της πολιτοσύνης, δηλ. αυτό του εταιρικού ακτιβισμού (υπέρ των δικαιωμάτων των γυναικών). Ο ίδιος κρίνει πως βρίσκεται πλέον στην καμπή μιας σταδιοδρομίας που του δίνει το δικαίωμα να πιστεύει ότι «η επικοινωνία θέλει πράξεις, αλλιώς είναι σύννεφο άνυδρο που δεν ποτίζει τον σπόρο της ελπίδας».
Το βιωματικό-συναισθηματικό ύφος με το οποίο ο ίδιος παρουσιάζει από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα έργα και τις ημέρες της εταιρείας του «μέσα στην κοινωνία, από την κοινωνία, για την κοινωνία», αναδεικνύει μία καινοτόμο διηγηματική άσκηση εταιρικού storytelling, που δημιουργεί προστιθέμενη αξία ειλικρίνειας στις εταιρικές προθέσεις, η οποία αξίζει να υπογραμμισθεί. Πολύ περισσότερο από τη συγγραφική της διάσταση, αξίζει να προσεχθεί ως επιτυχής άσκηση ανταπόκρισης μιας εταιρείας στις συμβατικές και ηθικές υποχρεώσεις της σε βάθος τριών δεκαετιών.
Η περυσινή χρονιά έκλεισε για τον Γιάννη Φρέρη με δύο ακόμη πολύ σημαντικές διακρίσεις. Η πρώτη ήταν η τιμητική διάκριση από το International MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για το σύνολο της πορείας του στο πεδίο της εταιρικής υπευθυνότητας και ακολούθησε η κατάταξή του στην «αργυρή» θέση των φιναλίστ του καταξιωμένου θεσμού “THE MANAGER OF THE YEAR” όπου διαγωνίστηκε στην κατηγορία “CSR MANAGER OF THE YEAR”. Αν μη τι άλλο, μία σταδιοδρομία που συνεχίζει να ανεβαίνει σκαλιά, έχει ακόμη πολλά να δείξει.
Ας αναμείνουμε… Θα δείξει!