«The Upfront Initiative» – Παρουσίαση Έρευνας: Ο πλούτος της πολιτισμικής διαφορετικότητας στην Ελλάδα

Την πρώτη ανώνυμη έρευνα για τον αυτοπροσδιορισμό της πολιτισμικής διαφορετικότητας στην Ελλάδα παρουσίασε ο Μάριος Χατζηδαμιανός, Cultural Ambassador της Diversity Atlas στο πλαίσιο του συνεδρίου της πρωτοβουλίας «The Upfront Initiative» για την ισότητα, τη συμπερίληψη, την ποικιλομορφία και την ορατότητα στον εργασιακό χώρο, που διοργανώνεται για τρίτη συνεχή χρονιά, στις 14 Μαρτίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών, υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

 

Όπως διευκρίνισε ο κ. Χατζηδαμιανός η έρευνα βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, ωστόσο  μοιράστηκε με το κοινό τα αποτελέσματα από τις απαντήσεις των πρώτων 47 ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα.

Τα πιο χαρακτηριστικά είναι:

  • Οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι ανήκουν σε 8 διαφορετικούς πολιτισμούς, παρότι ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα.
  • Ανήκουν σε 13 συνολικά προγονικές γενεαλογίες, γεγονός που σημαίνει ότι «η ρίζα και η πολιτισμική καταβολή είναι πιο δυνατή από μία ταυτότητα που γράφει Έλληνας» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μ.  Χατζηδαμιανός.
  • Έλληνες της Ιωνίας και Έλληνες Πόντιοι είναι οι δύο πιο κοινές προγονικές γενεαλογίες (μετά την ελληνική).
  • Μιλάνε 19 γλώσσες ή διαλέκτους σε κάποιο επίπεδο.
  • Το 74,5% δηλώνουν «ετεροκανονικοί» στην ερώτηση για τη σεξουαλική προτίμηση και 19,1% δηλώνουν ΛΟΑΤΚΙ+.

Σε ότι αφορά στις κοσμοθεωρίες, 36,2% δήλωσαν τον χριστιανισμό, 29,8% δήλωσαν «χωρίς κοσμοθεωρία», ενώ το 21,3% προτίμησε να μην απαντήσει.

Επίσης, η εκπαίδευση (27,7%) αναφέρεται ως η δεύτερη υψηλότερη προτεραιότητα στην ταυτότητα, λίγο πίσω από τα ενδιαφέρονται και τα χόμπι (29,8%). Ακολουθούν στην τρίτη θέση η κοινωνικοοικονομική κατάσταση, η γλώσσα και το επάγγελμα. Τέλος, το 68,1% πιστεύει ότι «η ποσόστωση φύλου» είναι θετική.

Το συνέδριο «The Upfront Initiative» διοργανώνεται από τη LiFO και την Tsomokos Communications.

Υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Με τη στήριξη

Δήμος Αθηναίων, Γραφείο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα

Donors: ΔΕΗ

 

Χρυσοί Χορηγοί: Αθηναϊκή Ζυθοποιία, JTI (Japan Tobacco International), MSD, METRO

 

Χορηγοί: Accenture, Adidas, Cepal, Deloitte, Εθνική Ασφαλιστική, Eurobank, EY (Ernst & Young), Google, Mastercard, Novibet, PwC, Roche, SRS Group of Companies, Teleperformance, Vodafone, XM

 

Υποστηρικτές: IKEA, Absolute, Δειπνοσοφιστήριον, DESMOS, Diversity Atlas, Diversity Charter Greece, efood, Endless, Generali, Hellas EAP, Medecins Sans Frontieres, Orlando LGBT