Υλοποιήθηκε το έργο «Ενέργειες Πληροφόρησης και Επικοινωνίας» της Γενικής Γραμματείας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων – (ΓΓΦΠΥ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας – Υ.ΠΕ.Ν, το οποίο είχε ως στόχο την αποτελεσματική πληροφόρηση, την προώθηση της ενεργούς συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων και των πολιτών και τη διάχυση καλών πρακτικών σχετικά με δράσεις, προγράμματα και σχέδια που υλοποιεί το Υπουργείο.
Η Sympraxis ως ανάδοχος επικοινωνίας του έργου ανέλαβε τη συνολική υλοποίησή του για λογαριασμό του Υ.Π.ΕΝ. Στο πλαίσιο του έργου πραγματοποιήθηκαν μια σειρά δράσεων επικοινωνίας. Συγκεκριμένα υλοποιήθηκαν: 16 Ημερίδες Διαβούλευσης για τα «Σχέδια Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών» στα 14 Υδατικά Διαμερίσματα της χώρας, 6 Τεχνικές Συναντήσεις Εργασίας με τους παρόχους υπηρεσιών ύδατος της χώρας σχετικά με το πληροφοριακό σύστημα «Μηχανισμός Παρακολούθησης Υπηρεσιών Ύδατος», 56 Εκπαιδευτικά Περιβαλλοντικά Προγράμματα σε σχολεία για την εξοικονόμηση και επαναχρησιμοποίηση του νερού, 1 Ημερίδα Εκπαίδευσης – Επιμόρφωσης για Καλές Πρακτικές στη διαχείριση των υδατικών πόρων, 1 Διαγωνισμός Καινοτόμων Ιδεών Climathon με θέμα «Νερό, Φύση, Άνθρωπος», Ψηφιακές πλατφόρμες καθώς και online παιχνίδι για υπολογισμό υδατικού αποτυπώματος και τρόπους εξοικονόμησης και επαναχρησιμοποίησης του νερού. Οι πολίτες είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν και εφαρμόζοντας καλές πρακτικές να αναλάβουν ενεργό δράση για έναν βιώσιμο πλανήτη για τις γενιές που έρχονται. Ο δημοφιλής ηθοποιός Νίκος Κουρής, στάθηκε αρωγός στην ευαισθητοποίηση των πολιτών για την εξοικονόμηση και των προστασία των υδατικών πόρων, στο πλαίσιο της καμπάνιας ενημέρωσης. Περισσότερες πληροφορίες για το έργο: www.zoumeydanika.gr
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα : Κάθε σταγόνα μετράει
Στο πλαίσιο του έργου υλοποιήθηκε ένα πλήρες εκπαιδευτικό́ πρόγραμμα βιωματικής δράσης για την προστασία του νερού σε σχολεία της Αττικής από τη Γενική Διεύθυνση Υδάτων/Γενική Γραμματεία Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων (ΓΓΦΠΥ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας – Υ.Π.ΕΝ. Το εκπαιδευτικό́ πρόγραμμα της ΓΓΦΠΥ πέτυχε το στόχο του να λειτουργήσει ως συμπληρωματικό́ εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αυξάνοντας το επίπεδο πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης για την εφαρμογή καλών πρακτικών που αφορούν την εξοικονόμηση και επαναχρησιμοποίηση του νερού. Κεντρικό́ στοιχείο του προγράμματος αποτέλεσε η βιωματική́ προσέγγιση της γνώσης, η ομαδοσυνεργατική́ μάθηση και οι διαθεματικές προσεγγίσεις. Η εκπαιδευτική́ πρωτοβουλία ήταν σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε να εμπλουτίσει τις γνώσεις των παιδιών σχετικά́ με τη διαχείριση του νερού́ και να ενισχύσει την περιβαλλοντική́ τους ευαισθησία, επιτρέποντας τους να αναδειχθούν ως πρωταγωνιστές αλλαγής μέσω της υιοθέτησης καλών πρακτικών που στοχεύουν στη βιώσιμη ανάπτυξη. Συνολικά υλοποιήθηκαν 57 εκπαιδευτικά περιβαλλοντικά προγράμματα στα οποία συμμετείχαν 1.218 μαθητές από τάξεις Νηπιαγωγείου έως ΣΤ’ Δημοτικού (6-12 ετών) παρουσία 80 εκπαιδευτικών. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα λειτούργησε συμπληρωματικά με τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες: «Επιρροή» για τον υπολογισμό του υδατικού αποτυπώματος και «Καλλιρόη», ένα εργαλείο που συμβάλλει στην έξυπνη διαχείριση των αποθεμάτων νερού.