Η Microsoft υποστήριξε τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών, ο οποίος διοργανώθηκε για πρώτη χρονιά από το British Council, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος του οργανισμού, Δεξιότητες Ζωής: Διαμορφώνοντας ενεργούς πολίτες.
Ο διαγωνισμός απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς, με θέμα την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής των μαθητών τους με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Η δράση αυτή εντάσσεται στο πρόγραμμα της Microsoft «Συνεργάτες στη Μάθηση» που έχει αναπτύξει η εταιρία για την προώθηση της χρήσης της τεχνολογίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Σκοπός του διαγωνισμού ήταν να αναδείξει και να τιμήσει το έργο Ελλήνων εκπαιδευτικών, οι οποίοι με τη βοήθεια σύγχρονων τεχνολογιών, έχουν επενδύσει στην ανάπτυξη καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας, στοχεύοντας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής των μαθητών, οι οποίες είναι απαραίτητες για την επιτυχία τους τον 21ο αιώνα.
Η τελική εκδήλωση πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 21 Μαρτίου 2015, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων στο πλαίσιο του Athens Science Festival. Παρουσιάστηκαν οι πέντε καλύτερες δράσεις και οι διακριθέντες διαγωνίστηκαν για τις 3 πρώτες θέσεις. Οι παρουσιάσεις των εκπαιδευτικών αξιολογήθηκαν βάσει διαφόρων κριτηρίων, όπως είναι η χρήση τεχνολογίας που χρησιμοποιήθηκε, η εμπλοκή μαθητών με στόχο την ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής, η διαθεματικότητα, καθώς και η αποτελεσματικότητα της μεθόδου στη μαθησιακή διδασκαλία. Η κριτική επιτροπή αποτελείτο από τους:
• Αναστασία Ανδρίτσου, Head of Programmes and Partnerships, British Council,
• Σοφία Παπαδημητρίου, Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
• Ειρήνη Καρέτα, Lead Trainer του Προγράμματος του British Council Life Skills,
• Κώστας Δημητρίου, Microsoft Expert Educator Trainer – Microsoft, Ελληνοαμερικάνικο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κολλέγιο Αθηνών-Κολλέγιο Ψυχικού,
• Βασίλης Οικονόμου Microsoft Εxpert Εducator, Εκπαιδευτήρια Δούκα
Το πρώτο βραβείο δόθηκε στον Δημήτριο Ράμμο με την εργασία «Ψηφιακή βόλτα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά» ο οποίος δήλωσε: «Η διάκριση της “Ψηφιακής Βόλτας στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά” είναι η επιβράβευση μιας συλλογικής δουλειάς που έγινε με προσήλωση, ενδιαφέρον για το κοινωνικό γίγνεσθαι και υπευθυνότητα. Το ανακαινισμένο ΔΘΠ είναι το σημείο αναφοράς του πολιτισμού της πόλης μας και είναι σημαντικό ότι οι μαθητές ανέλαβαν την πρωτοβουλία να δημιουργήσουν εκπαιδευτικό υλικό για το παρόν, το παρελθόν και το μέλλον του αξιοποιώντας τις Νέες Τεχνολογίες. Ευχαριστώ θερμά και συγχαίρω το British Council και την Microsoft Hellas για την άρτια διοργάνωση του διαγωνισμού.»
Τη δεύτερη θέση κατέλαβαν οι εκπαιδευτικοί Δήμητρα Σταματίου και Κυριάκος Περιμένης με την εργασία «Future Class – Το Δέντρο της Ζωής». Όπως ανέφεραν οι ίδιοι: «Η αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία κρίνεται πολύ σημαντική για μας, γιατί μας παρέχει την δυνατότητα μιας πιο εξατομικευμένης και εμπλουτισμένης μαθησιακής εμπειρίας για τους μαθητές μας. Βασικός στόχος της δραστηριότητας μας είναι να καλλιεργήσουμε στους μαθητές μας περιβαλλοντική συνείδηση, να συμπεριφέρονται με βιώσιμο τρόπο και να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η συνεργασία, η υπευθυνότητα, η αυτορύθμιση και η επίλυση προβλημάτων του πραγματικού κόσμου που θα τους φανούν χρήσιμες στην ζωή τους.Ευχαριστούμε την Microsoft για την στήριξη της τα τελευταία χρόνια και την ανάδειξη του εκπαιδευτικού μας έργου.»
Την τρίτη θέση κέρδισε ο Γεώργιος Φιλιππούσης με το «Ποιος φοβάται το διαδίκτυο;» οπού δήλωσε: «Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικών με θέμα Δεξιότητες Ζωής με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών που διοργάνωσε το Βρετανικό Συμβούλιο και υποστήριξε η Microsoft Hellas έδωσε την ευκαιρία να αναδειχθούν καινοτόμες δραστηριότητες προς όφελος της μαθησιακής διαδικασίας, προς όφελος των μαθητών/τριών. Η δράση «Ποιος φοβάται το διαδίκτυο» είχε σκοπό να αναδείξει και να προβληματίσει τους μαθητές/τριες της Ε΄ Δημοτικού σε θέματα που αφορούν την ασφαλή πλοήγηση του διαδικτύου. Ένα θέμα το οποίο είναι επίκαιρο και διαχρονικό. Παρουσίασαν τη δράση τους με τρόπους, μορφές και εργαλεία που επιλέγουν οι ίδιοι μαθητές μέσα από ένα συνεργατικό πλαίσιο τόσο δια ζώσης όσο και εξ αποστάσεως. Οι μαθητές αλληλεπίδρασαν, δημιούργησαν αξιοποιώντας πλήθος λογισμικών. Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών των Πληροφοριών και της Επικοινωνίας δημιουργεί συνεργασία, αλληλεπίδραση ανάμεσα στους μαθητές και τον εκπαιδευτικό ανεξάρτητα από το πότε και πού βρίσκονται καθιστώντας την εκπαιδευτική διαδικασία μη τυποποιημένη και αποτελεσματική.»
Την τέταρτη θέση μοιράστηκαν η Στέλλα Δασκαλάκη με το «Η Ποίηση μέσα από τις Νέες Τεχνολογίες» και η Εμμανουέλα Μαυροπούλου με το «Ο Γύρος του Κόσμου: Το Μουσικό Ταξίδι των Παιδιών». Το βραβείο Educators Choice κέρδισε ο Χρήστος Σαμαράς με την εργασία «Στρόβιλο-Εναλλάκτης».
Οι συμμετέχοντες αξίζουν συγχαρητήρια τόσο για την διάκρισή τους όσο και για το συνεχές εκπαιδευτικό τους έργο και αποτελούν έμπνευση για την συνέχιση του προγράμματος.